menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جشنواره شب شعر محفل

گزارش محفل شعر طنز نهمین جشنواره شعر فجر+تصاویر

اسماعیل امینی دبیر جشنواره شعر فجر با اشاره به اینکه شیوه اصلی عرضه شعر کتاب است، گفت: بهترین شیوه برای ارائه شعر چاپ آن است البته در قالب کتاب اما در سنت شعری این بوده که شعرا شعر را از تربیون‌ها و محافل شاعران می‌خواندند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نهمین محفل سری محافل شعر فجر در تالار سوره حوزه هنری با حضور جمعی از طنزپردازان برگزار شد.

بر اساس این گزارش،‌ اجرای این برنامه بر عهده رضا ساکی و نادر ختایی بود که با دعوت از اسماعیل امینی، دبیر جشنواره و تنها سخنران این برنامه یکی از محافل شعری در تهران را برگزار کردند.

اسماعیل امینی، دبیر این جشنواره ضمن اشاره به اینکه شیوه اصلی عرضه هر گونه شعر کتاب است، گفت: بهترین شیوه برای ارائه شعر چاپ آن است البته در قالب کتاب، اما در سنت شعری این بوده که شعرا شعر را از تربیون ها و محافل شاعران می خواندند، حتی به شکل نقالی و یا در قهوه خانه ها و یا توسط راوی و یا حتی شیوه های جدید امروزی که صدای شاعر در قالب سی دی و … عرضه می شود.

امینی شیوه های بدیع را دارای خلاقیت خواند و گفت: این شیوه ها اگر چه دارای خلاقیت هستند اما باید دانست به نسبت اینکه شعر در کتاب باشد، هیچ یک از روش های دیگر حائز اهمیت نبوده است.

وی با بیان اینکه ماجرای شعر طنز از دلبستگی های من هم هست، به نظر می رسد عرضه کردن آن از پشت تربیون باید مهم باشد، افزود: باید بگویم بهترین آزمون برای موفقیت شعر طنز آن است که شعر طنز را خواننده جدی بخواند و بپسندد و بر سر زبان ها نقل کند.

در ادامه این محفل ادبی،‌ نادر ختایی، مهدی فرج‌اللهی، صابر قدیمی، عباس احمدی، شهرام شکیبا، امید مهدی‌نژاد، علیرضا لبش، روح‌الله احمدی، نسیم عرب‌امیری، عبدالله مقدمی، مهدی استاداحمد، سعیده موسوی‌ زاده، شروین سلیمانی، سعید طلایی و عاطفه شریعه سروده‌های طنز خود را ارایه کردند.

گفتنی است محفل طنز در ادامه محافل شعر فجر برگزار می شود. پیش از این محفل، محافل دیگری در شهرهای مشهد، آبادان، همدان، تبریز، باکو، کابل و بصره برگزار شده بود. پس از این مراسم نیز محفل دیگری در شهر قم برگزار خواهد شد و بعد از آن، قطار نهمین دوره جشنواره شعر فجر به ایستگاه پایانی خواهد رسید.

گالری تصاویر

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر