menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گردان قاطرچی های داوود امیریان

«گردان قاطرچی‌ها» برای نوزدهمین بار به کتابفروشی‌ها آمد+لینک خرید

«گردان قاطرچی‌ها» کتابی که برای نوجوانان روایتی طنز از روزهای جنگ و نوجوانان کم سن و سالی که به جنگ می‌رفتند می‌گوید به چاپ نوزدهم رسید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر «گردان قاطرچی‌ها» برای نوزدهمین بار به کتابفروشی‌ها آمدند. «گردان قاطرچی‌ها» کتابی برای نوجوانان است که با روایتی طنز از روزهای جنگ و نوجوانان کم سن و سالی که به جنگ می‌رفتند سخن می‌گوید.

قصه‌ گردانی که وظیفه‌اش نگهداری از قاطرهایی برای حمل آذوقه و مهمات مورد نیاز رزمندگان به ارتفاعات کردستان است. افراد گردان در کنار این قاطرها داستان‌های خنده‌داری می‌سازند و در طی مانورها و عملیات‌های مختلف هر کدام تجربیات و سختی‌های مختلفی را پشت سر می‌گذراند.

خرید کتاب گردان قاطرچی ها

نویسنده کتاب آقای داوود امیریان در غالب اتفاقات خنده‌دار وقایع جنگ را به صورتی دلنشین برای نوجوانان تعریف می‌کند و شجاعت نوجوانان آن دوران را بیان می‌کند که با سن پایین از جنگ و جبهه نمی‌ترسیدند و برای شهادت هم آماده بودند. البته با توجه به مخاطبان کتاب، تلخی و سختی‌های جنگ کمتر نشان داده شده و بیشتر بر روی کمدی بودن اتفاقات تمرکز شده است.

کتاب «گردان قاطرچی‌ها» در دوازدهمین دوره جایزه شهید غنی پور (بخش داستان نوجوان با موضوع آزاد) به عنوان کتاب سال معرفی شد.

این کتاب در شمارگان هزار نسخه و ۲۷۲ صفحه با قیمت ۴۵هزار تومان توسط انتشارات کتابستان روانه بازار نشر شده است.

معرفی نویسنده

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پاتوق کتاب فردا، داوود امیریان متولد ۱۳۴۹ کرمان است و تا کنون ۲۶ عنوان کتاب منتشر شده در کارنامه اش دارد که جوایز متعددی را هم نصیب نویسنده اش کرده است.

امیریان فعالیت نویسندگی خود را از سال ۶۹ با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز کرد و در حال حاضر در چند حوزه خاطره نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان ، طنز ، زندگینامه داستانی شهدا و فیلمنامه نویسی قلم می زند.

از جمله فیلم هایی که نوشته و به مرحله تولید رسیده و بر پرده سینما ها به نمایش درآمده، فیلم سینمایی «آخرین نبرد» به کارگردانی حمید بهمنی و «بهشت منتظر می ماند» به کارگردانی محمدرضا آهنج است.

«فرزندان ایرانیم»، «رفاقت به سبک تانک» و «دوستان خدا حافظی نمی کنند»، «داستان بهنام »، «داستان مریم»، «تولد یک پروانه» و «جام جهانی در جوادیه» از جمله معروف ترین آثار داستانی این نویسنده است که تاکنون چهار دوره جایزه کتاب سال، ادبیات دفاع مقدس ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ده ها جایزه دیگر را نصیب نویسنده اش کرده است .

از دیگر آثار امیریان می توان به «آخرین گلوله صیاد» زندگینامه داستانی شهید صیاد شیرازی و «داستان مریم» زندگینامه داستانی شهید مریم فرهانیان اشاره کرد.

خرید کتاب های داوود امیریان

آثار داوود امیریان

خداحافظ کرخه (اولین اثر او) / ۱۳۶۹ بهشت برای تو / ۱۳۷۰ ایرج خسته است / ۱۳۷۳ مین نخودی / ۱۳۷۵ آخرین سوارسرنوشت / ۱۳۷۶ آقای شهردار / ۱۳۷۹ داستان بهنام (زندگینامه شهید بهنام محمدی) / ۱۳۸۱ دوستان خداحافظی نمی کنند / ۱۳۸۲ مترسک مزرعه آتشین / ۱۳۸۲ جام جهانی در جوادیه / ۱۳۸۳

فرمانده من ، خداحافظ کرخه ، عقاب کویر ، بلوچ گریه نمی کند ، بهشت برای تو ، ایرج خسته است ، یک آسمان منور ، مین نخودی ، تندرهای ابابیل ، آخرین سوار سر نوشت ، آقای شهردار ، داستان بهنام ، فرزندان ایرانیم ، مرد ، تولد یک پروانه ، رفاقت به سبک تانک ، لحظه جدایی من ، آخرین گلوله سرخای ، مترسک مزرعه آتشین ، دوستان خداحافظی نمی کنند ، جام جهانی در جوادیه ، سلحشوران امیر خیز .

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر