menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

در حلقه رندان یاسوج

اسلامی : با زبان تیز و برنده طنز می توان به احیای فضیلت ها کمک کرد

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین شب شعر«در حلقه رندان» به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، این آیین سه شنبه شب با حضور طنزپردازانی از استانهای کهگیلویه و بویراحمد و فارس برگزار شد. در این مراسم شاعران طنزپرداز به خوانش اشعار طنز خود پیرامون مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند.

سرپرست حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این آئین گفت: جامعه از دو جهت به طنز نیاز دارد اول اینکه جامعه نیازمند شادی، نشاط و امید است. شریف اسلامی افزود: بدون نشاط و امید هیچ جامعه ای روی توسعه را نخواهد دید، زیرا جامعه افسرده و بی نشاط جامعه ای مرده و راکد است.

وی به دومین دلیل نیاز جامعه به طنز اشاره کرد و گفت: دومین دلیل نیاز جامعه به نقد از درون است که باید این نقد با زبانی نرم و رسا بیان شود.

در حلقه رندان یاسوج

اسلامی با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ تحمل و نقدپذیری آنگونه که باید در جامعه نهادینه نشده است، اظهار داشت: زبان و رسانه طنز می تواند آرام آرام این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند. وی اظهار کرد: بیان ضعف ها و مشکلات جامعه در قالب طنز به رفع سریع و صحیح این ضعف ها کمک شایانی خواهد کرد.

اسلامی با تاکید بر نقش اثر گذار طنز در ارتقای فرهنگ جامعه گفت: گاهی یک شعر طنز می تواند در پیش گیری بسیاری از آسیب های اجتماعی موثر باشد. سرپرست حوزه هنری استان افزود: با زبان تیز و برنده طنز می توان به نقد رذیلت ها پرداخت و به احیای فضیلت ها کمک کرد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان با اشاره به نقش و جایگاه هنر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: از هنرمندان خواست توجه ویژه ای به حوزه پیشگیری از آسیب ها داشته باشد. در پایان این مراسم از شعرای طنزپرداز استان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر