menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محسن فراهانی

“خبرنگار ما” گزارش‌های سانسور نشده محسن فراهانی است

گزارش‌های سانسورنشده خبرنگار ما از همه‌چیز و همه‌جا در «پاپاراتزی» منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، کتاب پاپاراتزی نوشته ی محسن فراهانی توسط نشر قاف منتشر شده و در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

بخشی از کتاب :

خبرنگار ما از خرس پرسید: مطمئنی آن‌ها چرچیل و استالین و روزولت بودند؟ آن‌ها خیلی آدم‌های دیکتاتوری هستند. خرس با ناله گفت: مطمئنم. کدام انسان سالمی درخت سالم را آتش می‌زند تا خوش باشد؟ وی افزود: همان‌طور که توی گرد و غبار ایستاده بودم و می‌خواستم بی‌سیم بزنم که نیروهای خودی بیایند، یکی از متفقینِ نامرد یک گلوله زد توی پایم… داداش منو بذار و برو.

جون خودت و این منقلی که کش رفتی رو نجات بده. بعضی از این آدم‌ها می‌خوان ما رو نابود کنن… در همین لحظه، خرس چشم‌هایش را بست و هرگز باز نکرد. خبرنگار ما هم فریاد بلندی زد، سرش را روی سینه‌ خرس گذاشت و ساعت‌ها گریه کرد.

خرید کتاب های طنز با تخفیف‌های باورنکردنی از دیجی کالا!
معرفی کتاب

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پاتوق کتاب فردا، مولف در مقدمه خود می‌نویسد:

خبرنگارها معمولا کتاب های زیادی مطالعه می‌کنند؛ اما آخرین باری که خبرنگار ما یک کتاب را در دستانش گرفت، کرواسی هنوز جزو یوگسلاوی سابق بود. تازه آن کتاب را هم از روی میز برداشت تا مگسی را بکشد، اما آن مگس هم به خبرنگار ما گفت: برو بینیم بابا…
خبرنگارها معمولا انسان های صادقی هستند و برای حفظ اصل خبر تلاش می‌کنند؛ اما خبرنگار ما با فلافل فروش محله مصاحبه می‌کند و او می‌گوید: برو بینیم بابا… ولی فردا دو صفحه گزارش از خبرنگار ما چاپ می‌شود که با وزیر مصاحبه کرده است.

خلاصه خبرنگار ما هیچ یک از ویژگی های خبرنگارها را ندارد؛ اما با تمام وجود تلاش کرد تا مجموعه گزارش های «خبرنگار ما» نوشته شود. این مجموعه گزارش ها در سال های ۹۵ و ۹۶ در روزنامه وقایع تهرانیه و رادیو جوان منتشر و پخش شد.

خبرنگار ما در این سالها از هیچ کاری دریغ نکرد. به اسپانیا رفت و به بارسلون سفر کرد. به جنگل های زاگرس رفت و با خرس مصاحبه کرد. به ته دره رفت و مفقود شد. به زندان رفت، معتاد شد. به دریا رفت، غرق شد. به جنگل رفت، آتش سوزی شد. به زیر کامیون رفت و کشته شد. اما همچنان موضوعات و معضلات اجتماعی را سوژه می‌کند، در خیابان ها قدم می‌زند و با مردم و مسئولین مصاحبه می‌کند. آن ها هم همچنان در جوابش می‌گویند: برو بینیم بابا…

برخی از عناوین موجود در این کتاب عبارتند از:

  • اجاره خانه مناسب
  • در فواید نبستن زنجیرچرخ
  • این روزها اینترنت از شلوار هم مهمتر است
  • کیا با چیا زمستونو سر می‌کنن
  • بازنشستگی در موادفروشی
  • بیایید درخت های بی زبان را قطع نکنیم
  • و…

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر