menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کسب مقام نخست شعر طنز با موضوع ازدیاد جمعیت توسط راشد انصاری

راشد انصاری، شاعر و روزنامه نگار هرمزگانی موفق به کسب مقام نخست شعر طنز با موضوع ازدیاد جمعیت شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، راشد انصاری که به اسم مستعار “ادیب بندری”، “کوسه جنوب “، “فیل عینکی” و “خالو راشد” مشهور است، بیش از ۲۵ مقام کشوری و بین المللی را در بخش طنز در کارنامه خود دارد و تاکنون نیز، پنج کتاب طنز به نام های “دغدعه های بی خیالی”، “این مرد مشکوک”، “پشت پرده”، “لطفا میخ نشوید” و “طنزینه یعنی طنز اینه” را منتشر کرده است.

راشد انصاری گفت: بیش از ۱۵ سال است که در مطبوعات، نشریات و مجلات مختلف محلی، استانی، منطقه ای و کشوری به طنز نویسی مشغول هستم که معتبرترین آنها، “گل آقا“، “خورجین”، “طنز پارسی”، “دنیای طنز”، “اطلاعات هفتگی”، “جوانان امروز” و … است. انصاری در خصوص وضعیت طنز در استان هرمزگان افزود: ظرفیت ها و استعداد های بسیار خوبی در حوزه طنز در استان وجود دارد اما اهمیت چندانی به آن داده نمی شود و این استعدادها، نیازمند آموزش و پرورش هستند و لازم است مسئولان و متولیان، بیش از پیش به این مقوله بپردازند.

راشد انصاری

طنز نویس و روزنامه نگار هرمزگانی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های مقدماتی و تخصصی، دعوت از اساتید مطرح طنز کشور، برگزاری جشنواره های مختلف با موضوع طنز، اختصاص ستون ویژه و ثابت در روزنامه ها و نشریات استانی به این مقوله می تواند نقش به سزایی در اشاعه و گسترش طنز در استان داشته باشد. وی یادآورشد: هرچند استان هرمزگان به لحاظ کمیت در حوزه طنز فقیر است اما به لحاظ کیفی از وضعیت بسیار خوبی در کشور برخوردار است و طنز نویسان استان تاکنون در اکثر جشنواره های کشوری موفق به کسب مقام و رتبه شدند.

انصاری از اهمیت ندادن مسئولان به حوزه فرهنگ و هنر انتقاد کرد و گفت: مقام ها و افتخاراتی که هنرمندان در عرصه های مختلف کشوری و بین المللی برای استان کسب کرده اند، بسیار بیشتر از حوزه های دیگر است، اما متاسفانه از این قشر زحمت کش، تقدیر و تجلیل چندانی صورت نمی گیرد و این نشان می دهد اکثر مدیران و مسئولان استان چندان با مقوله فرهنگ و هنر آشنا نیستند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر