menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جشنواره کارتون رومانی

کاریکاتوریست های کردستانی در جشنواره های بین المللی گُل کاشتند

دو کارتونیست کردستانی جوایز برتر جشنواره های بین المللی کارتون در کشورهای رومانی و ایتالیا را کسب کردند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایرنا، امیر سهیلی هنرمند کارتونیست سنندجی موفق به کسب لوح تقدیر و دیپلم مخصوص دهمین جشنواره بین المللی کارتون humoDEVA کشور رومانی شد.

جشنواره کارتون رومانی

در این جشنواره که با حضور بیش از ۷۵۴ هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست و با شرکت بیش از هزار و ۸۸۳ اثر از سراسر دنیا درشهر deva رومانی برپا شد در نهایت ۱۷ هنرمند برگزیده شدند که هنرمندانی از رومانی، صربستان و ایتالیا جوایز طلا، نقره و برنز را نصیب خود کردند و هنرمندان دیگر موفق به کسب دیپلم مخصوص جشنواره شدند که امیر سهیلی به همراه مهدی افرادی دو نماینده ایران در این بخش جشنواره بودند.
امیر سهیلی علاوه بر کسب این جایزه ارزشمند از سوی داوران جشنواره صاحب گالری مخصوص آثار در سایت معتبر www.bestcartoons.net نیز شد.
در این سایت معتبر جهانی اثر این هنرمند کردستانی به همراه آثار هنرمندان مطرح کارتون دنیا ثبت و به فروش می رسد.
همچنین محمد سامان صولی دیگر کارتونیست سنندجی به عنوان یکی از برگزیدگان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کارتون ترنتو ایتالیا معرفی شد.
صولی در حالی این موفقیت بزرگ را برای استان کردستان و جامعه هنری کشور به ارمغان آورد که هنرمندان مطرحی همچون آندری پوپوف، موسی گوموس و آنجل بولیگان نیز در این رویداد هنری حضور داشتند و عناوین برتر را کسب نمودند.

امیر سهیلی

امیر سهیلی متولد ۱۳۶۲ در شهر سنندج فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز نمود و آثار این هنرمند به نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی معتبر همچون «آیدین دوغان ترکیه»، « پیراسیکابا برزیل»، «موزه کاریکاتور لوکزامبورگ» و « کتاب تهران» راه پیدا کرده است.
این هنرمند کردستانی موفقیت هایی را نیز در این مدت کسب کرده است که از جمله می توان به برگزیده جشنواره «گنبدهای فیروزه ای» اصفهان در سال ۱۳۹۴، راه یابی به پنج اثر منتخب جشنواره CIPE آمریکا ۱۳۹۲، برگزیده جشنواره منطقه ایی کارتون غرب کشور ۱۳۹۱، اثر ارائه شده در نمایشگاه هنرمندان تجسمی کشورهای مختلف در اسلواکی ۱۳۹۴ اشاره کرد.
سهیلی علاوه بر این موفقیت ها دبیر اجرایی جشنواره سراسری کارتون «سبک زندگی ایرانی» درسال ۱۳۹۲، دبیر اجرایی جشنواره استانی -کشوری « فرهنگ شهروندی» در سال ۱۳۹۳ را در کارنامه خود دارد و هم اکنون به عنوان دبیر بخش طنز و کاریکاتور ماهنامه محلی کورده واری در سنندج به فعالیت مشغول است.
برپایی هشت نمایشگاه گروهی و دو نمایشگاه انفرادی از سوابق دیگر این کارتونیست سنندجی است.

محمد سامان صولی

محمدسامان صولی از کارتونیست های مطرح کردستانی است و تاکنون موفقیت های بسیاری را در جشنواره های ملی و بین المللی کسب کرده است که از جمله می توان به جایزه طلا یازدهمین جشنواره بین المللی فری کارتونز وب چین اشاره کرد.
کسب شش عنوان سومی کاریکاتور در جشنواره های استانی و کشوری وقف چشمه همیشه جاوید، استانی مالیات، اولین جشنواره کشوری لرستان، غرب کشور سرپل ذهاب، و دوم پوستر جشنواره استانی وقف و رتبه سوم جشنواره بین المللی کاریکاتور تبریز از دیگر موفقیت های این هنرمند کردستانی است.
صولی هم اکنون به عنوان دبیر بخش کارتون و کاریکاتور ماهنامه روداو در شهر سنندج مشغول به فعالیت است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر