menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نسترن مرتضی لو کاریکاتوریست

کاریکاتوریست زنجانی : کاریکاتور، فرهنگ‌سازی بی هزینه است

زنجان یک کاریکاتوریست زنجانی گفت: فرهنگ‌سازی رسالت یک کاریکاتوریست است.

به گزارش شیرین طنز، نسترن مرتضی‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با هنر کاریکاتور ، اظهار کرد: یک کاریکاتوریست علاوه بر اینکه دید متفاوت‌تر نسبت به مسائل، باید یک روحیه شوخ و انتقادپذیر نیز داشته ‌باشد.

وی افزود: یک کاریکاتوریست باید بتواند از تلخ‌ترین مسائل، خنده‌دارترین اثر را ارائه دهد. کاریکاتور قرار دادن یک تلخی و شیرینی در کنار هم است. فردی که یک کاریکاتور را مشاهده می‌کند باید در نگاه اول بخندد تا در مرحله بعد آن تبدیل به یک طنز تلخ شود.

مرتضی‌لو با اشاره به اینکه کارتون و یا کاریکاتور یک فرهنگ‌سازی بدون هزینه است و رسالت یک کاریکاتوریست فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: کاریکاتور یک لازمه برای جامعه‌ای است که تمایل به پیشرفت دارد و در استان نیز که رو به پیشرفت است، کاریکاتور می‌تواند به پیشرفت و وارد کردن مردم به امور شهری کمک کند.

این کاریکاتوریست زنجانی با بیان اینکه زنجان کاریکاتوریست‌های دلسوزی که قلب آن‌ها برای استان‌شان و کار برای آن می‌تپد، دارد، عنوان کرد: اولین کار حرفه‌ای خود را در رابطه با مشکلات استان آغاز کردم ولی هیچ استقبال و همکاری از سوی هیچ روزنامه و مجله‌ای صورت نگرفت؛ همچنین متاسفانه در استان هیچ ستونی در هیچ روزنامه و مجله‌ای برای کاریکاتور هنرمندان اختصاص داده نشده است.

مرتضی‌لو عنوان کرد: در استان در رابطه با کاریکاتور فقط برای جشنواره‌ها و مسابقات است که کار می‌کنیم، در حالی در شهری که کاریکاتور آن قوی باشد آن شهر یک پیشرفت صد درصدی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: زنجان کاریکاتوریست‌های حرفه‌ای در سطح بین‌المللی دارد که در حال حاضر در استان فعالیتی ندارند ولی همواره تجربیات آن‌ها برای کاریکاتوریست‌ها کمک و راهنما بوده‌ است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر