menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فراخوان هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی

کارگاه کاریکاتور هنرواره ملی انقلاب اسلامی، روایت ایرانی در اردبیل پایان یافت

ورک‌شاپ دو روزه کاریکاتور نخستین بخش هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» با معرفی و سطح‌بندی آثار برتر تولیدی به کار خود پایان داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، کارگاه دو روزه کاریکاتور نخستین بخش هنرواره ملی«انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» به سرپرستی سید مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور و دبیری شهرام رضایی با حضور هنرمندانی از ۸ استان کشور در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری استان اردبیل آغاز به کار کرد و پس از داوری ۱۰۷ اثر تولید شده در این ورک شاپ با معرفی و رده‌بندی آثار تولید شده به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این ورک شاپ که در سالن جابرعناصری حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل اظهار کرد: تا زمانی که یک فرهنگ، یک تمدن و یک حقیقت از شیوه‏‌های هنری بهره‏ نگیرد طبعا آن ریشه نخواهد گرفت و رشد نخواهد کرد.

وی افزود: درعصر جدید نیز فرهنگی موفق‌تر است که تاریخ و سرگذشت خود را با استفاده از ابزار هنر و فناوری‌های موجود ثبت و ضبط کرده باشد؛ بر این اساس، فرهنگ و تمدن اسلامی جز در پرتوی هنر فاخر، تثبیت نمی‏‌شود و توسعه نخواهد یافت.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: هنر کاریکاتور نیز همچون دیگر رشته‌های هنری ابزاری قدرتمند، مستقیم و بسیار تأثیرگذار است که با همه مردم دنیا ارتباط برقرار می‌کند.

سید مسعود شجاعی طباطبایی، سرپرست ورک‌شاپ کاریکاتور نیز در آیین اختتامیه ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد هنری به اهمیت انتخاب سوژه برای اجرا در کاریکاتور اشاره کرد و گفت: سوژه باید حرفی برای گفتن داشته باشد تا چند وجهی و نشان‌دهنده جریانات بوده و واکنش مخاطبان را برانگیزد.

وی اضافه کرد: یک سوژه خوب علاوه بر اینکه لازم است ارزش خبری داشته باشد، باید ذهن و افکار عمومی را دربرگیرد تا بتواند تأثیر مثبت یا منفی در پی داشته باشد.

شجاعی ادامه داد: در عصر حاضر دنیا به سمت رسانه‌های مجازی می‌رود، لذا برای رویارویی با چنین جهانی ما نیز باید آماده باشیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور تصریح کرد: کارتون هنری است که دیگران از آن سود می‌برند؛ بنابراین به شکل مستقل خلق می‌شود و به شکلی دست به دست می‌گردد و اثر خود را می‌گذارد.

بنا به این گزارش، در بخش پایانی آیین اختتامیه با نظر سید مسعود شجاعی و شهرام رضایی ۱۰۷ اثر تولید شده دراین ورک شاپ در چهار رده الف، ب ، ج ، د سطح‌بندی شد:

آثار فرامرز کشتکار از شیراز، سعید بنازاده و رسول حاجی‌زاده از اردبیل، نرگس جوان مجیدی از تهران، داوود دلدار از تبریز/ حائز رده الف

آثار زهرا مقدم از زنجان، خسرو حیدری، نادر محمدی، بهرام بابایی، بهنام پورمهدی، محسن فرخی از اردبیل، قباد امامی‌فرد از اصفهان، یلدا هاشمی‌نژاد از تهران، فرهاد قراملکی از تبریز و رسول گودینی از کرمانشاه/ رده ب

آثار محمد محمودی از ارومیه-بوکان، جواد جعفریان و سالار عضرت‌خواه از تبریز، آزیتا ایمانی، اکبر روحی، سهراب خیری، احمد حاجی‌بابایی، امیر بیگ‌زاده، لیلی سلیمی، معصومه ماهیکار، فرنوش قرآن‌خوان، هاشم عالی‌نژاد، روح‌الله موسوی، الهه خرامان و سیدسجاد علیزاده از اردبیل/ رده ج

آثار مبین حداد قابل، معین حداد قابل، فاطمه لطف‌الله‌زاده، فاطمه ممی‌زاده، محمدرضا زعفرانچی، امیرحسین عیوضی، مبین خرمی، مهسا صفوی، ساناز خادم‌یحیوی، بهنام آخربین، مریم خرمی و حسین عباسی‌پور از اردبیل/ رده د.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر