menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کارتونیست های کشور با هنرشان آل سعود را محکوم کردند

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: با اعلام دبیرخانه دائمی کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی۴۸۰هنرمند کارتونیست کشور با هنرشان آل سعود را محکوم کردند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزای مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، میثم مرادی بیناباج افزود: در پی فاجعه مصیبت بار منا جمع زیادی از حاجیان و میهمانان حرم امن الهی جان خود را از دست دادند که این فاجعه اندوه بزرگی در بین مسلمانان جهان پدید آورد و مردم ایران به خصوص خانواده های این عزیزان که مشتاقانه منتظر بازگشت عزیزانشان بودند را عزادار کردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در این حادثه بی شک مدیریت غلط آل سعود در صحنه حج نقش داشته است، اظهار داشت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری دبیرخانه دائمی کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی در پی این فاجعه غم بار با اعلام فراخوان کارتون و کاریکاتور «آل سقوط» بر آن شد تا پرده از چهره مسببان و عاملین این فاجعه یعنی حکومت آل سعود بردارد.

وی افزود: بدین ترتیب هنرمندان کارتونیست، نقش حکومت آل سعود در ایجاد فجایع انسانی را در منطقه نشان داده تا اعتراض خویش را نسبت به خاندان آل سعود که با جهت‌دهی و فریب افکار عمومی پرده بر جنایات خونبار و غیر انسانی خود کشیده است، اعلام کنند.

مرادی خاطر نشان کرد: بعد از اعلام فراخوان در طی این مدت بیش از ۴۸۰ اثر از ۱۱۷ هنرمند از ۲۴ استان کشور به دبیرخانه دائمی کاریکاتور استان رسید که این تعداد اثر نشان از دغدغه و ناراحتی هنرمندان کارتونیست به این فاجعه دارد.

داوران مسابقه كاریكاتور آل سقوط

به گفته وی پس از داوری۶۰ اثر انتخاب و به مرحله نمایشگاه راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که این حادثه به هیچ نباید فراموش شود، اظهار داشت: در همین راستا یک پویش مردمی در فضای مجازی با هدف ترغیب مردم به چاپ این آثار برروی شاسی، لمینت و کاغذ و برگزاری نمایشگاه در دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد محل راه‌اندازی شد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی تصریح کرد: لینک آثار برگزیده با کیفیت‌های مختلف برای چاپ در فضای مجازی بارگذاری شده است که امیدواریم مردم در انتشار آن مشارکت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: این آثار توسط حوزه های هنری سایر استان‌ها نیز به صورت نمایشگاه در این ایام برگزار خواهد شد.

مرادی یادآور شد: نمایشگاهی از آثار برگزیده در مراسم چهلمین روز جانباختگان فاجعه منا در مسجدا انقلاب، مراسم ۱۳ آبان و در نماز جمعه این هفته برگزار می‌شود.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه اصلی با رونمایی ازکتاب آثار برگزیده کاریکاتور «آل سقوط» طی هفته آینده در تهران خبر داد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر