menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انیمیشن شکار نهنگ

پوستر انیمیشن «شکار نهنگ» در گیلان رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر انیمیشن «شکار نهنگ» با حضور عوامل این اثر در دفتر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز ، به نقل از حلقه وصل، از پوستر تازه‌ترین محصول خانه پویانمایی استان گیلان به کارگردانی میلاد پسندیده و تهیه‌کنندگی حسن صمدی ، رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام پوریوسفی دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: در کار باید از بعد مادی خارج شویم و آن را برسانیم به یک هدف و به یک نور و ارزش آنجاست که آن ماده هم انرژی می دهد و کمک می کند.

ما یک موجود آمیخته از جسم و روحیم

وی بیان داشت: ما یک موجود آمیخته از جسم و روحیم هرکاری کنیم یک انسان جسمی و پابند به دنیا هستیم اگر این روح آدم انرژی و انگیزه نگیرد آن جسم بودن ما، مارا زمین می زند ما را تنبل و خسته می کند. پاسخ همه سوالات اراده است.

اراده باید فایق بشود بر تمام این خستگی های جسمی ما مثل ورزش که اراده قوی می خواهد وگرنه جسم پس از یک مدت خسته می شود و می خواهد رهایش کند و خستگی فایق می شود اگر اول بحث خوب شروع شود کار درست پیش می رود. در مسیر هم نیت ها بسیار مهم است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: کار اجرایی کردن اقتضایش همین است. اختلاف سلیقه و عوض شدن اهداف اولیه حتی در طول مسیر حرف ها و نظرات جدیدی می رسد که شاید باعث پویا شدن کار هم بشود این جمع هم در آینده باعث خیرات و ثمرات فراوانی خواهد بود. قبلا اگر نماز خواندن ثواب داشت اگر اذان گفتن ثواب داشت الان عرصه های ثواب گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کار شما هم در همان راستا است. شاید بیشتر هم باشد و اثرگذاری اش بیشتر خواهد بود. بنابراین این شروع، شروع خوبی است حین کار هم دست خود شماست. اختتامیه خوبی هم داشته باشید. قدرشناس هم باید باشید.

اگر کار خوب تمام شود بهتر و با انگیزه بیشتر دنبال کار بعدی برویدو نکته مهم این است که کاری که می توان در ده روز انجام داد نگذاریم برای روز یازدهم چون ایده ها پشت سر هم در ذهن آدم است و عمر انسان خیلی کوتاه و ارزشمند است مثل مدیریت لیبرالی نباشیم که کار دو ساله را بیست ساله تمام می کند رهبری هم تاکید دارند که سرعت ما باید بیشتر از مجموعه های دیگر باشد. باید کاری کنیم که استان گیلان الگو شود برای دیگران مانند یک نوای مداحی که سریع درجهان اسلام تاثیر گذار میشود کار های ماهم باید یک الگوی جهانی باشد

همیشه نیروهای مومن خاکی و پای کار مظلوم هستند

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان گیلان خاطر نشان کرد: همیشه نیروهای مومن خاکی و پای کار مظلوم هستند اگر یک ذره ایمان و روحیه انقلاب گری شما پایین بیاید هجمه های کمک های مالی به سمت شما می آید بین این دو باید انتخاب کنید این رو احتیاط کنید و با خدا معامله کنید قطعا خود خدا پاسخ شمارا خواهد داد

در ادامه ی نشست حسن صمدی ، تهیه کننده این انیمیشن و مدیر خانه پویانمایی نیز اظهار کرد: با توجه به راهبردی که جبهه فرهنگی استان برای ما ترسیم کرده، تلاش می کنیم انیمیشن را در استان به یک هنر صنعت تبدیل کنیم تا بتوانیم بخشی از اشتغال هنرمندان دیجیتال استان را تامین کنیم. خوشبختانه این سیاست در شهرستان‌هایی مانند رودسر و صومعه‌سرا دنبال شده و موفقیت‌هایی را هم به دست آورده است.

مدیر خانه پویانمایی با اشاره به بضاعت بسیار کم اکران سینمای انیمشین ، گفت: محصولات جانبی انیمیشن و توجه به آن می‌تواند باعث سوددهی انیمیشن شود. همچنین نباید فراموش کرد که انیمیشن نیاز به حمایت دارد و این باید از طریق ارگان‌های دولتی این حمایت صورت گیرد.

صمدی افزود: شکار نهنگ دومین انیمیشن سه‌بعدی بعد از انیمیشن کوتاه “بی‌بازگشت” روایت زندگی شهید حسین املاکی است که به همت خانه پویانمایی استان گیلان تولید می‌شود و مجری طرح آن استودیو پویاگران مارلیک است.

ماجرای قحطی و فشار رژیم سعودی بر مردم یمن

میلاد پسندیده ، کارگردان انیمیشن شکار نهنگ نیز بیان کرد: پروژه انیمیشن کوتاه «شکار نهنگ» که بصورت تمثیل‌وار به ماجرای قحطی و فشار رژیم سعودی بر مردم یمن و تلاش نسل جوان برای آزمودن راه‌های نوین مبارزه با دشمن می‌پردازد، هم اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و به‌زودی فاز تولید، متحرک سازی و در نهایت رندر آن کلید خواهد خورد.

وی افزود: این اثر با تکنیک سه‌بعدی رایانه‌ای تولید می‌شود و به همین جهت نیاز بود تا پیش از اجرای مدل‌ها، مراحل اتود و طراحی دوبعدی شخصیت‌ها و محیط شهر ساحلی به انجام برسد تا بر اساس آن، گروه مدلسازی و شبیه‌سازی به ساخت حجم‌های سه‌بعدی مبتنی بر سبک و استایل تصویری فانتزی واقع‌گرایانه اقدام کنند.

همچنین بناست این پروژه آغازی بر خط تولید محصولات سه‌بعدی خانه پویانمایی گیلان باشد و گروهی از جوانان با انگیزه استان در کنار هنرمندان باتجربه‌تر به کارآموزی بپردازند تا ان شاء الله با ادامه این روند، شاهد آثار فاخری چه به لحاظ فرم و چه محتوا در موضوعات گوناگون باشیم.

پسندیده در بخش دیگری از صحبت خود تصریح کرد: برای به پایان رساندن نسخه صفر از این اثر کوتاه و اکران محدود برای دریافت بازخوردها و احیاناً اصلاحات جزئی بنا داریم مهلتی پنج‌ماهه را برنامه ریزی کنیم و در نهایت تیم تولید برای رونمایی از نسخه نهایی این فیلم کوتاه در ابتدای سال ۹۹ تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر