menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رضا رفیع

پاسخگویی مسئولان و مدیران و طنز نوشته‌ای از مجری قندپهلو

گذشت آن زمانی که یارو می‌گفت: تلفن میزنم، جواب نمیدی…. و خزعبلاتی از این دست! الآنه میزان پاسخگویی مسئولان و مدیران ما ــ بلاتشبیه عین نرخ دم به ساعت این روزهای سکه ــ به حدی رشد و ترقی پیدا کرده که بعضاً حتی تلفنی هم پای درد دل شما و همپای مشکلات شما برای دادن پاسخی مناسب می‌نشینند.

فقط باید سعی نمایید با تلفن همراه تماس برقرار نفرمایید که وسط کار، ارتباط سالم شما با مسئول مورد نظرتان قطع نگردد. گرچه به طور قطع، ارتباط میان مردم و مسئولین هرگز قطع شدنی نیست. اصل این است که دلها خوب آنتن بدهند و دل به دل راه داشته باشد.

از روی دست شهریار:

تا سیم کشی نـداری از دل با دوست
در دست تو از این تلفن گوشی نیست

فلذاست که قائم مقام سازمان آموزش و پرورش اعلام می‌دارد که: «این سازمان تمامی مسئولان ارشد آموزش و پرورش تهران را برای پاسخگویی مستقیم به تلفن‌های شهروندان تهرانی به ۱۸۲۰ دعوت کرده است.»

واکنش خوب مسئولان :

تو منو دعوت کن به شهر چشمات!… سوءتفاهم نشود. این ۱۸۲۰ نام یک مکان خاص نیست، بلکه اگر درست حدس زده باشید، شماره تلفنی است که ملت می‌توانند از طریق آن و کابلش (اگر در آن روز برگردانده نشود)، مشکلات مدارس را با مسئولان آموزش و پرورش شدیداً در میان بگذارند.

این مسئولان عزیز شامل مدیر کل آموزش و پرورش، معاونان وی، رؤسای مناطق ۱۹ گانه، رؤسای نهضت سواد آموزی و ادارات بازنشستگی می‌شود. مای غافل را باش که تا همین الآن همچین خیال می‌کردیم که دیگر چیزی به اسم نهضت سوادآموزی نداریم و ریشه بیسوادی از بیخ کنده شده است. این خودش اولین خوبی این تسهیلات تلفنی که باعث آگاه شدن ما و امثال ما شد.

خرید کتاب طنز

بسته پیشنهادی:

یک کار خوب را همه آدم های خوب ــ بلانسبت ما ــ باید تأیید و تمجید کنند. مگر آدم مغرض باشد که الحمدلله چنین آدمهایی ما نداریم؛ مگر از کشورهای دیگر وارد کنیم. در همین راستا، ما نیز به سهم ناچیز خود، طبق معمول، حواشی پررنگی بر متن حاضر می‌زنیم:

۱ـ قطع سریع ارتباط:

نترسید؛ منظورمان فقط در یک حالت است. آن هم زمانی که با سؤالات بیش از حد لازم تکراری مواجه شویم. در این صورت، به جهت این که صحبت تلفنی با مسئولان به همه کسانی که پشت خط هستند، برسد؛ تشخیص مصلحت آن است که ضمن عذرخواهی لازم، تلفن غیرلازم را قطع کنیم.

سؤالاتی تکراری و نخ نما شده مثل:
  • خودیاری (پولی که با عشق تقدیم مدارس می‌شود)؛
  • فرسودگی بافت برخی مدارس که با یک تعارف ممکن است فرو بریزند؛
  • شلوغی برخی کلاس های درس که تعدادی از دانش آموزان از در و پنجره بیرون می‌زنند؛
  • سرعت پایین اینترنت برای وصل شدن به شبکه شاد؛
  • سخت بودن کلاس ها و امتحانات آنلاین
  • و……قس علی هذا!
۲ـ حضور بابای مدرسه:

دعوت از بابای مدرسه نیز برای پاسخگویی به شهروندان خوب است که در طرح تماس تلفنی مذکور دیده نشده است. به هر حال، بسیاری از بچه ها وقتی زیر بار مشکلات، پدرشان در می‌آید، می‌روند با بابای مدرسه طرح مسأله می‌کنند. به خیال اینکه آن «بابا آب داد، بابا نان داد» معروف که خواندند، همین بابای مدرسه است که خدا حفظش کند.

ناگفته نماند که بسیاری از آبدارچی های ادارات نیز در حل و فصل مشکلات و معضلات، همین نقش حساس استراتژیک را دارند. هرجا آبدارخانه هست، آبادانی هم هست.

نویسنده : رضا رفیع در روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر