menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور محمدرفیع ضیایی

نمایشگاه آثار زنده یاد محمد رفیع ضیایی در زادگاه ایشان بر پا شده است

شیراز- ایرنا- نمایشگاهی از آثار زنده یاد استاد محمد رفیع ضیایی، کاریکاتوریست شاخص و شناخته شده ایران در شهر اوز لارستان، زادگاه این هنرمند برپا شده است.

به گزارش شیرین طنز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، چهارشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه ۵۳اثر از مجموعه آثار شادروان محمدرفیع ضیایی در قالب نقاشی و کاریکاتور به نمایش گذاشته شده است.
فروغ هاشمی افزود: این آثار مشتمل بر ۳۲ کاریکاتور با موضوع های روز دنیا که پیشتر در نشریات کشور چاپ شده بود و همچنین ۲۱تابلو نقاشی آبرنگ و رنگ روغن است که از سال ۶۲و تا قبل از درگذشت این هنرمند خلق شد.
او گفت: در این نقاشی ها، زنده یاد رفیع ضیایی، مناظری از اطراف شهر اوز و سالخوردگان این شهر را به تصویر کشیده است که این امر بیانگر عشق و علاقه این هنرمند به زادگاهش است.
هاشمی بیان کرد: این نمایشگاه تا پانزدهم مردادماه جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در محل گالری کتابخانه عمومی اندیشه شهر اوز دایر و بازدید از آن برای همگان آزاد است.

کاریکاتور محمد رفیع ضیایی

به گفته وی، مقرر شده هفته آینده نیز این نمایشگاه با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در شهر لار برگزار شود.
نسرین انصاف پور، همسر شادروان استاد رفیع ضیایی نیز گفت: در کنار این نمایشگاه، کتاب هایی که این هنرمند مولف آن است به فروش می رسد.
محمد رفیع ضیایی، درسال ۱۳۲۷خورشیدی در شهر اوز لارستان تولد یافت. این هنرمند بیش از ۳۰ سال در مطبوعات ایران فعالیت کرد. ضیایی آثار بسیاری از کتاب و مقاله تالیف کرد که در نشریه های ایرانی و خارجی منتشر شد.
زنده یاد ضیایی با نشریه هایی متعددی از جمله مجله هزارقصه و کارتون برای کودکان همکاری داشت و افزون بر این عضو هیات تحریریه مجله فکاهی و طنز فکاهیون، عضو هیات تحریریه و معاون سردبیر در مجله فکاهی و طنز خورجین، عضو هیات تحریریه در نشریات موسسه گل آقا (هفته نامه، ماهنامه، سالنامه گل آقا و کتاب کاریکاتور)، مجله کیهان کاریکاتور و مجله پیلبان بود.
از جمله کتاب های او، میز ریاست، زمستان را هیچی، بهار را عشق است، یک گره کوچک در زندگی آقا امجد، خواجه بفهمه چی میشه و آدم همیشه نگرانی چون بنده، است.
استاد محمد رفیع ضیایی، نیمه شب سوم تیرماه سال ۹۵ بر اثر حمله قلبی در سن ۶۸سالگی در تهران دار فانی را وداع گفت.
بخش اوز در ۴۰ کیلومتری شمال غرب لار و ۳۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام /*

کاریکاتور : هادی حیدری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر