menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور محمدرفیع ضیایی

معرفی مرحوم ضیایی از زبان هادی حیدری و کاریکاتور ایشان

هادی حیدری در پی درگذشت محمد رفیع ضیایی –محقق و کاریکاتوریست- او را فردی بی‌حاشیه، بی‌سر و صدا و فروتن دانست و گفت: به نظر می‌آید قدر او را آن‌طور که باید ندانستند.

به گزارش شیرین طنز، او در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باید زودتر از این‌که او را از دست می‌دادیم از ۳۰ سال زحماتش از او تقدیر می‌کردیم. او باید احساس می‌کرد کسانی هستند که کارهای او را می‌بینند و قدردان آن‌ها هستند.

کاریکاتور محمد رفیع ضیایی

این کاریکاتوریست درباره آشنایی خود با ضیایی، بیان کرد: من از سال ۱۳۷۳ که همکاری خود را با موسسه گل‌آقا شروع کردم، با این هنرمند از نزدیک آشنا شدم، اما پیش از آن نیز آثار او را در نشریات مختلف می‌دیدم. او شخصی پرمایه و اهل فکر و نظر بود. ضیایی به گردن من حق استادی دارد و من در کنار او بسیار آموخته‌ام.

حیدری با بیان این‌که آثار ضیایی به سبک طنز تلخ، گرایش داشت، گفت: آثار او معمولا سیاه‌وسفید بود و هاشورهای متراکم و پرقدرت داشت. او دغدغه صلح و دوستی بشر را داشت و بیشتر کارهایش را موضوعاتی از این قبیل تشکیل می‌داد.

وی ضمن تسلیت به خانواده این هنرمند، اظهار کرد: امیدوارم آن‌ها زیر این مصیبت طاقت‌سوز، شکیبا باشند. من به محض شنیدن خبر طرحی را از محمد رفیع ضیایی کشیدم تا حداقل کاری را برای قدردانی از او انجام بدهم.

chatنظرات شما

۲ دیدگاه

  1. راشدانصاری:

    باسلام و تسلیت به جامعه هنری کشور و خانواده محترم استاد ضیایی به ویژه سرکار خانم لاله ضیایی. خدایش رحمت کند…. کتاب دوم بنده با عنوان “این مرد مشکوک” که زحمت مقدمه آن را جناب ابوالفضل زرویی نصرآباد کشیده بودند، کاریکاتورهای متن و روی جلد آن اثر زنده یاد ضیایی بود.

    • مدیر در پاسخ به راشدانصاری:

      پایگاه خبری شیرین طنز نیز این مصیبت را به جامعه ی هنری کشور تسلیت میگوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر