menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نشست طنز زنجفیل با موضوع بی‌تفاوت نباشیم

نشست طنز زنجفیل با طعم «بی‌تفاوت نباشیم» برگزار شد

نشست طنز زنجفیل با موضوع «بی‌تفاوت نباشیم» در تبریز برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، وحید آقاکرمی، مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان با بیان این مطلب اظهار کرد: همزمان با چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آیین طنز زنجفیل با موضوع «بی‌تفاوت نباشیم» به همت حوزه هنری استان و با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد.

وی افزود: این آیین با حضور طنزپردازان استان، روز دوشنبه (۲۰ بهمن‌ماه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن استاد شهریار حوزه هنری انقلاب اسلامی استان برگزار شد.

مسئول واحد آفرینش های ادبی استان در ادامه اظهار کرد: در این نشست طنرپردازان مطرح استان از جمله علیرضا حقیقت، جعفر پوررضوی، محمد کهنمویی، دکتر عزیزپور و … آثار خود را ایفا کردند.

وی در ادامه افزود: کارگاه های تخصصی و تبیین و گسترش نشاط اجتماعی در جامعه از اهداف برگزاری نشست های تخصصی ماهانه طنز زنجفیل است.

شیرین طنز را در آپارات دنبال کنید

با آذربایجان شرقی بیشتر آشنا شوید

به گزارش شیرین طنز، به نقل از تابناک، استان آذربایجان شرقی با وسعت ۴/۱۶۲۵۴ کیلومتر مربع در گوشه شمال غربی فلات ایران قرار گرفته است. حدود شمالی این استان را رود ارس با جمهوری‌های آذربایجان، ارمنستان و ایالت خودمختار نخجوان مشخص می‌کند.

رود قطـور و آب‌های دریاچه ارومیه حدود غربی با استان آذربایجان غربی است و در جنوب کشیدگی رشته کوه‌ها، دره‌ها، جلگه‌ها و دشت‌ها موجب پیوستگی توپوگرافیک استان با آذربایجان غربی و زنجان شده است.

در شرق نیز دره و رودخانه دره رود، کوه‌های سبلان، چهل‌مند و گردنه صائین این خطه را از استان اردبیل جدا می‌کند. جغرافیای استان منطقه آذربایجان به علت موقعیت خاص جغرافیایی، یکی از مناطق حساس و مهم کشور است. همین اهمیت، حساسیت و گستردگی باعث شده است تا این منطقه با وجود خصوصیات مشترک جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی به سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل تقسیم شود.

این استان دارای ۱۲ شهرستان، ۳۱ شهر و ۳۰ بخش، ۱۳۳ دهستان و ۳۱۴۹ آبادی است. تاریخچه تقسیمات کشوری در سال ۱۳۱۶ که ایران به ده استان تقسیم شده بود، بخش اعظم این استان منجمله تبریز به همراه استان اردبیل و شهرستان آستارا، استان سوم (به مرکزیت تبریز) را تشکیل می‌دادند.

شهرستان مراغه و بعضی شهرستان‌های اطراف کنونی اش بخشی از استان چهارم (به مرکزیت ارومیه) بودند.

شهرستان مراغه و شهرستان‌های اطراف کنونی اش بعد‌ها به این استان ملحق گردیدند، اما شهرستان آستارا در ۱۳۳۹ از آذربایجان شرقی جدا و به گیلان ملحق شد و این استان امتیاز اتصال به دریای خزر از دست داد، استان اردبیل نیز تا سال ۱۳۷۲ بخشی از آذربایجان شرقی بود که در این سال از این استان جدا و به استانی مستقل تبدیل شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر