menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض در شکرپنیر

ناصر فیض در شکر پنیر : طنز راهکار مطلوب در احیای زبان و ادبیات عامه است

مدیر دفتر طنز حوزه هنری گفت: طنز یکی از راهکارهای مطلوب برای احیای زبان و ادبیات عامه و زبان منطقه ای است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، ناصر فیض پنجشنبه شب در محفل طنز شکر پنیر خراسان شمالی با تاکید بر توجه به زبان و ادبیات منطقه ای و محلی مناطق در طنزپردازی ها، اظهار داشت: ضرب المثل ها و زبان های محلی بسیار زیبا و طنزی در گویش های مختلف نقاط مختلف کشور وجود دارد که می توان از این ظرفیت در طنز استفاده کرد.
وی افزود: مجموعه این مثل ها و زبان های محلی فرهنگ کلی کشور ما را تشکیل می دهند که نباید از دست بروند.
فیض به کتاب طنز نویسنده مطرح استان با عناوین آبنبات هلدار، دارچینی اشاره کرد که به گویش محلی خراسان شمالی نوشته شده و گفت: در روزگاری که مردم کمتر از کتاب استفاده می کنند و با وجود فضای مجازی که باعث کاهش مطالعه شده، تجدید چاپ یک کتاب برای چندمین بار در دو ماه بسیار ارزشمند است.
وی افزود: در حال حاضر کتاب هایی هستند که ۱۰ سال قبل چاپ شده اند ولی با وجود مطالب ارزشمندی که دارد به دلیل عدم تبلیغ درست و معرفی بد هنوز به خوبی به فروش نرسیده است.

آبنبات هلدار

وی اهلیت داشتن صاحب اثر آبنبات هلدار و شیرینی و جاذبه آن را از دلایل استقبال مردم از این اثر دانست و اظهار داشت: از خراسان شمالی با وجود گذشته و اتفاقات ادبی بزرگی که دارد بیشتر از این هم انتظار می رود.
فیض از خراسان به عنوان مهد تمدن و ادبیات یاد کرد و گفت: طنزپردازان این استان می توانند با خلق آثار بدیع در دیگر آثار نیز تاثیر بگذارند تا آنها نیز به خلق آثار بیشتر همت گمارند.
وی با اشاره به حضور پررنگ تر طنزپردازان استان در محافل طنز امسال به نسبت سال قبل، افزود: امسال فرصت های بیشتری برای حضور طنزپردازان در استان فراهم شده و با ورود جدی تر، آثار تاثیرگذار و لذت بخشی ایجاد شده است.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری در محفل طنز شکر پنیر خندیدن را مانند نمک در غذا دانست که در صورتی که در حالت شوخ طبعی بیش از اندازه باشد به سمت و سوی فکاهی و … می رود بنابراین باید در کنار بیان معضلات اجتماعی از طنز برای بیان تلخ ترین حرف ها استفاده کرد.
در این محفل طنز تعدادی از شاعران طنز استان از قبیل قاسم مهرنیا، سمیه رمضانی و محمدحسن احمدی در کنار ناصر فیض اشعار طنز خود را ارائه دادند.

انتهای پیام /

کتاب و کتابخوانی در کلام رهبر انقلاب به روایت ناصر فیض و محسن مومنی شریف
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر