menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب چرت و پرت ابراهیم رها

معرفی کتاب طنز چرت و پرت ؛ سومین جلد از ماجراهای خانواده معیری

«چرت و پرت» سومین جلد از ماجراهای خانواده معیری است که ابراهیم رها در دو کتاب قبلی اش «دری‌وری» و «پرت‌و پلا» نوشته بود. البته قرار بود ماجراهای این خانواده در همان جلد دوم فیصله پیدا کند اما ظاهرا قصه معیری‌ها به این زودی‌ها تمام شدنی نیست.

معیری ۹۴ ساله یکبار از دیار باقی برگشته بود

در انتهای جلد دوم خواندید که معیری ۹۴ ساله که یکبار از دیار باقی برگشته بود، دوباره پای معامله با عزارئیل رفت و این بار احتملا غزل خداحافظی را خوانده است، حالا خاندان معیری تصمیم گرفته‌اند که زودتر پدربزرگ را به خاک بسپارند و ماجرا را دیگر کش ندهند در حالی که ماجرا این بار کاملا کش‌دار است.

معیری که پس از زنده شدن معجزه‌آسایش، تمام بیماری‌هایش شفا پیدا کرده بود و احساس سرحالی و سرزندگی می‌کرد و تازه داشت کمک هوای عشق به سرش می‌افتاد چه شد که یک دفعه این‌قدر مشکوک مرد؟

در گیرودار کفن و دفن و مراسم ختم معیری و بعدش گفت و گوها و دغدغه‌های ارث و میراث، سروکله مردی به اسم بزاز پیدا می‌شود که می‌گوید مفتش یا همان کاراگاه است و در مورد شکل و شیوه فوت آقای معیری باید با اعضای خانواده گپی بزند. او احساس می‌کند در مراسم تدفین و ختم مرحوم نوعی دستپاچگی مشکوک وجود داشته است اینچنین است که دردسر تازه و عجیب خانواده معیری آغاز می‌شود:

قال قضیه را در همان قدم اول بکنند

«ارتش معیری‌ها بسیج شده بود که برای اولین‌بار در طول تاریخِ خاندان، همه با هم به شکلی یکسان و متحد و رسماً مانند یک گروه هم‌خوان، بدون هیچ‌گونه کم‌وزیادی مقابل کارآگاه و دستیارش صف‌آرایی کنند و قال قضیه را در همان قدم اول بکنند!

سهراب به همه تأکید کرد که باید هر کس با زبان و لحن و لغات خودش حرف بزند تا شک‌وشبههٔ تبانی ایجاد نشود. توضیح داد که صرفاً باید رئوس آن متن مورد توافق همگان باشد و شیوهٔ ارائه به خود افراد بستگی دارد.

با وجود این از صبحِ علی‌الطلوع پیمانه هم به کمک آمده بود و مانند معلم خصوصی با تک‌تک افرادِ خانواده تمرین و حتی جاهایی که لازم بود رفع اشکال می‌کرد! زمان برای بازماندگان مرحوم معیری به‌سرعت می‌گذشت و حوالی ظهر، یعنی حدوداً همان وقتی که بزاز و دستیارش دیروز آمده بودند، امروز هم سروکله‌شان پیدا شد. آن‌ها هم حاضربه‌یراق به نظر می‌رسیدند و همه‌چیز از آغازِ نبردی پایاپای خبر می‌داد!»

کتاب چرت و پرت در ۸۵ صفحه توسط نشر چشمه منتشر شده است.

منبع : طاقچه

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر