menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معارف اللطائف

معرفی کتاب طنز “معارف‌ اللطائف” اثر پروانه

معارف‌اللطائف، مجموعه‌ای است متشکل از مطالب طنز‌آلود و شوخ‌طبیعی‌ها که در دو بخش تدوین شده است.

هدف اصلی از تدوین این کتاب که به همت محمدعلی مجاهدی گردآوری شده، نشان دادن ابعاد بسطی و ذوقی بزرگان دین، عرفای نام‌آشنای اسلامی و بزرگان بلندآوازه ایرانی است که در هیمنه علمی آنان رنگ باخته و مجال دلربایی پیدا نکرده‌اند.

این اثر، حاوی نمونه‌های طنزآلود و شوخ‌طبعی‌هایی است که در دو بخش تدوین شده است. بخش اول، دربرگیرنده لطایف غالباً منثوری است که به نحوی متأثر از آموزه‌های دینی، مقوله‌های عرفانی و نکات عبادی اخلاقی است و 500 لطیفه در این بخش آمده است.
بخش دوم این کتاب نیز حاوی لطایف غالباً منظومی است که بیشتر جنبه ادبی، اجتماعی و انتقادی و هزلی دارند و طبعاً از لطیفه‌های بخش اول عریان‌ترند. لطیفه‌های آمده در این بخش بالغ بر 400 نکته است. نویسنده در تدوین این اثر که حاوی نمونه‌های برگزیده‌ای از مقوله‌های مطرح در قلمرو موضوعی شعر طنز است گاهی ناگزیر شده‌ است تا به نقل مطایبات انگشت‌شماری تن در دهد که طبیعت عفیفی ندارند.
محمدعلی مجاهدی که تخلص «پروانه» را برای خود برگزیده است برای تهیه این اثر 392 صفحه‌ای بالغ بر 300 منبع و اثر را زیر و رو کرده و از آنها مطالبی را در این کتاب راه داده است که در نوع خود، ژرف‌نگرانه و کم‌نظیر است.

معارف اللطائف محمد علی مجاهدی

شناسنامه کتاب :

نویسنده: محمدعلی مجاهدی (پروانه)

ناشر : سوره مهر

تعداد صفحات: 392

قطع: رقعی

شابک: 8-600-506-964-978

نوبت چاپ: چاپ اول ١٣٨٨

قیمت: 6,900 ریال

شمارگان: 2500

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر