menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قلقلک-لطیفه های سر و ته

معرفی مجموعه کتاب های لطیفه‌های سر و ته!

یکی از نیازهای عرصه شوخ طبعی، پالایش و سالم سازی بهداشتی لطیفه های موجود در کوچه و بازار است. الآن تا دلتان بخواهد، همه جا لطیفه ریخته است. هر که به شما می رسد،می پرسد: جدید چی داری؟…. اما آیا واقعاً هر لطیفه ای را می شود در هرجایی تعریف کرد؟ و آیا اصلاً شنیدن و خواندن لطیفه های نامتناسب و نامناسب برای سطوح سنی پایین، کاری عقلانی و اخلاقی است و از حیث مسائل تربیتی، مشکل ساز نیست؟
اینها دغدغه هایی است که در نزد اهل خرد و کارشناسان علوم تربیتی و جامعه شناسی، محلی از اعراب دارد و بدان می اندیشند. از سوی دیگر، طنزپردازان اهل ادب نیز این ملاحظات اخلاقی را مد نظر دارند و موافق گفتن هر لطیفه ای به بهانه گرفتن خنده از مخاطب نیستند. آنها معتقدند که: چون با ادب و تمیز باشی/نزد همه کس عزیز باشی.
در همین راستا، دوستان انتشارات «کتاب پارک»به تازگی، کتاب‌هایی را منتشر کرده اند با عنوان:لطیفه های سر و ته»که مخاطب کم سن و سال می تواند آن را با خیال راحت در دست بگیرد و دریچه های تازه ای از انواع شوخی های تفکر برانگیز بر روی او گشوده شود.
حالا چرا سر و ته؟!….. چون روی جلد و صفحات داخل کتاب،طوری طراحی و صفحه بندی شده اند که شما اگر حواستان نباشد و کتاب را سر و ته بگیرید،باز هم می‌توانید آن را مطالعه کنید و دچار افسردگی نشوید و از زندگی سیر نگردید که خدایا، حالا که کتاب رو سر و ته گرفتم، چه کار کنم؟ چرا من این قدر بدشانسم؟ چرا زندگی من سر و ته شده؟ چرا اطرافیان من همه سر و ته یک کرباس اند؟
سری کتاب های سه گانه(تریلوژی)«قلقلک ۱»و«قلقلک۲»و«قلقلک۳»،این مشکل شما را حل می کند. از هر طرف که به آن نزدیک شوید، حرفی برای گفتن دارد. اینطور نیست که بگویید: از هر طرف که رفتم،جز وحشتم نیفزود!….(منظور حافظ، چیز دیگری بوده است. شاید مثلاً زبان حال کسی باشد که دنبال کار می گردد یا می خواهد خانه اجاره کند یا امثال این مسائل که شما بهتر می دانید!)
راستی، تا یادم نرفته؛ علاوه بر تصویرسازی‌های کارتونی لطیفه ها که لذت خواندن آنها را تماشایی و دوچندان کرده است؛ قطع این کتاب ها هم به اندازه ای مختصر و مفید است که صاف می رود توی جیب. شاید اصلاً برای همین به آن قطع جیبی گفتند. اگر از یک جیب شما مختصر پولی خارج می شود، اما در عوض، خدا را شکر، بلافاصله یک چیزی وارد جیب شما می شود که شما را «قلقلک» می دهد. نتیجه این قلقلک ها، چند ساعت سرخوشی و شادابی روح وروان و یک عالمه لبخند است. لبخندهایی کاملاً ساده و سالم و قابل عرضه و ارائه در هرجایی که اراده کنید.
حتی در دورهمی ها ‌و مهمانی های خانوادگی که شاید رویتان نشود هر لطیفه ای را تعریف کنید.
حتی این قدر بگویم که در آینده می توانید این لطیفه‌ها را در مجلس خواستگاری هم برای باز شدن سر شوخی ،مطرح کنید. مطمئن باشید طرف و خانواده طرف،فی المجلس از شما خوشش خواهد آمد و بله را خواهند گفت.
از جنس لطیفه ‌هایی که تعریف می‌کنید، متوجه ادب و فهم و اخلاق خوب شما می شوند. شما با تعریف کردن این لطیفه ها،در حقیقت، غیرمستقیم از خودتان و کمالات خودتان و خانواده تان و حتی عمه تان، تعریف کرده اید.
حالا که این همه از این لطیفه های سر و ته شده تعریف کردیم، خب باید خیلی بی‌ذوق بوده باشیم که یک چند تا از آنها را برای شما تعریف نکنیم. خودتان بنا به گفته«مشت نمونه خروار است»؛می توانید خوب بودن سایر لطیفه های سر و ته شده کتاب های قلقلک را حدس بزنید. عنایت بفرمایید:
بچه مار: مامان، من سمی ام؟
مامان: چرا می پرسی عزیزم؟
بچه مار: آخر، همین الآن زبانم را گاز گرفتم!
***
اولی: به نظر تو هویج باعث تقویت بینایی می شود؟
دومی: بله، چون من تا حالا خرگوش عینکی ندیده ام!
***
بچه: مامان، من دیگر نمی روم مدرسه!
مامان: چرا پسرم؟
بچه: چون معلم مان خودش هیچی بلد نیست. همه را از ما می پرسد!
***
طرف پنجره ساز بوده، می رود خواستگاری.
ازش می پرسند: چه کاره اید؟
کلاس می گذارد می گوید: ویندوز نصب می کنم!
***
به یکی عکس تمساح نشان می دهند، می گویند:
ـ شما به این چی می گویید؟
طرف می گوید: ما غلط می کنیم به این چیزی بگوییم!

منبع : روزنامه اطلاعات

خرید کتاب قلقلک

https://affstat.adro.co/click/86f48635-819f-4484-9af5-fc943097687d

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر