menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز

معرفی شش کتاب طنز جدید از محمد رضا نصیری

محمدرضا نصیری ، روزنامه‌نگار و از همکاران روزنامه همشهری به‌تازگی۶ جلد کتاب طنز منتشر کرده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از همشهری، خودش کتاب‌ها را به ۳ دسته تقسیم می‌کند؛ اول که یک سه‌گانه است با عنوان‌های «منزلش هستم» (خودآموز همسرآزاری)، «همکارش هستم» (گردآوری سوتی‌های همکاران)، «قصه‌های من و بابام؛ مخصوصا بابام» (خودآموز پدری نکردن).

نویسنده، این سه کتاب طنز را براساس روابط خود با فرزندش، همسرش و همکارانش به نگارش در آورده و هر کس که با او همکار یا همسر یا فرزند نبوده، از این لحاظ خوش‌شانس بوده که سوتی‌ها یا مناسبات دوجانبه‌اش به رشته تحریر در نیامده است.

۲ کتاب هم درباره کلیشه‌های رایج در سینماست، یکی داخلی و دیگری سینمای جهان با عنوان «یعنی کی می‌تونه باشه این وقت شب» و «تو نباید بمیری لعنتی!» کتاب ششم هم که ۳ برابر و نیم کتاب‌های حدودا ۱۰۰ صفحه‌ای دیگر حجم دارد با عنوان «دایره‌المعارف قصه‌های به‌دردنخور» که قصه‌های کوتاه معروف ایران و جهان هر کدام به ۲۰ روایت طنز به تحریر درآمده است.

محمدرضا نصیری می‌گوید: «با ۱۰ سال تأخیر اینها را به چاپ سپردم. طنزهای لقمه‌ای و کوتاه‌کوتاه که غیر از ۲ مجموعه سینمایی، بقیه آنها به روش محاوره نوشته شده است. خودم را مجبور کردم همه کارهای کتاب را ازجمله طراحی صفحه و صفحه‌آرایی و تایپ و تصحیح و طراحی جلد (غیر از کتاب مخصوصا بابام که کار علی درخشی است) به‌تنهایی انجام دهم.» این کتاب‌های طنز در شمارگان هزار تایی، اواخر سال۹۸ توسط نشر ثلث منتشر شد اما توزیع آن به‌دلیل کرونا به تأخیر افتاد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر