menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

مسئولان توجه به خنده را جدی بگیرند و نبود آن را تهدید به حساب آورند

فرهاد تجویدی، بازیگر، كارگردان و مدرس تئاتر، گفت: حوزه هنری به عنوان یك نهاد ارزشی و انقلابی می‌تواند حضور فعال‌تری را در تولید كارهای طنز با محتوای ارزشی و انتقادی داشته باشد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فرهاد تجویدی بازیگر، كارگردان و مدرس تئاتر گفت: هنرمند اگر دغدغه‌ اجتماع خودش را داشته باشد و زبان طنز را بشناسد می‌تواند آثاری را به صحنه ببرد كه با مردم ارتباط بر‌قرار می‌كند. برای نمونه نمایش «در حوالی تئاتر شهر» كه تجربه‌ اجرایش را در یكی از تماشاخانه‌های حوزه هنری دارم، یكی از كارهای پرفروش را رقم زد و استقبالی كه از آن صورت گرفت در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: در این اثر نخواستم سفارشی كار كنم بلكه آن چیزی كه فكر می‌كردم باید اجرا كرد را به روی صحنه بردم و از دید مخاطبان و فروشی كه بود موفق بودم.
این مدرس تئاتر ادامه داد: اگر مسئولان كشور به جایگاه تئاتر طنز به عنوان هنری كه می‌تواند با آسیب‌های اجتماعی مبارزه كند نگاه كنند و نگاه خود را به آن به عنوان فرصت و نه تهدید تغییر دهند، می‌توان تئاتر طنز و كمدی را در مسیری هدایت كرد كه هم خنده بر لبان مردم آورد و هم با ارزش‌ها مغایرتی پیدا نكند.

وی افزود: معتقدم در هنر نمایش تنها مؤلفه‌ای كه شاید هنرمند و مخاطب را بتواند به هم نزدیك كند، آزاد گذاشتن هنرمند در تولید نمایش‌های طنزی است كه به موضوعات روز جامعه بپردازد؛ نه اینكه با محدود كردن هنرمندان بخواهیم آن‌ها را گوشه‌نشین كنیم.

این كارگردان تئاتر خاطرنشان ساخت: اگر مسئولان توجه به خنده را جدی بگیرند و نبود آن را تهدید به حساب آورند، سعی می‌كنند تا با برنامه‌ریزی‌هایی، فضا را برای هنرمندانی كه دغدغه‌ طنز دارند مهیا كرده تا مخاطب برای پر كردن خلاءهای خود، نیازی نبیند كه پای تماشای نمایش‌هایی كه فقط با استهزا كردن قومیت‌ها سعی در خنداندن مردم دارند، بنشیند.

تجویدی تصریح كرد: حوزه هنری به عنوان یك نهاد ارزشی و انقلابی می‌تواند حضور فعال‌تری را در تولید كارهای طنز داشته باشد. اگر این نهاد انقلابی، جشنواره‌های تئاتری را با موضوع طنز برنامه‌ریزی كند كه به موضوعات آسیب‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… بپردازند، مطمئناً شاهد حضور و استقبال آن بخش از هنرمندانی خواهیم بود كه در این حوزه دارای درك و قریحه هستند و دغدغه‌ تولید آثاری طنز و اندیشمندانه دارند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر