menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سیدسعید هاشمی

مجموعه داستان طنز «یه پارچه خانم» بزودی منتشر می شود

سیدسعید هاشمی، شاعر و نویسنده، مجموعه داستان طنز «یه پارچه خانم» را آماده انتشار کرده است.

سعید هاشمی «یه پارچه خانم» را به بازار کتاب می‌آورد

به گزارش شیرین طنز، سعید هاشمی ضمن اعلام این خبر، درباره اثر تازه‌اش به خبرنگار مهر گفت: «یه پارچه خانم» مجموعه داستان طنز است که حاوی حدود ۱۰ داستان طنز درباره مسائل مبتلا به جوانان در جامعه ما است.

وی ادامه داد: در این مجموعه داستان، مسائل اجتماعی متعددی از جمله ازدواج جوانان، اشتغال و بی‌کاری، تحصیل، ارتباطات اجتماعی و… دستمایه‌ای برای طنز شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه این مجموعه برای گروه سنی جوانان آماده شده است، افزود: هنوز تصمیم نگرفته‌ام این کتاب را برای نشر به کدام ناشر بسپرم. در یکی دو ماه آینده این تصمیم گرفته خواهد شد و «یه پارچه خانم» را چاپ خواهم کرد.

این شاعر و نویسنده در ادامه با اشاره به یکی از داستان‌های این کتاب گفت:

در میان یکی از داستانهای این مجموعه، داستان بلندی هست که شاید حدود ۵۰ صفحه از کتاب را به خود اختصاص داده باشد، در این داستان وضعیت پسری روایت می‌شود که پدر و مادرش اصرار زیادی دارند او با دختری که آنها مد نظر دارند ازدواج کند و حتی زورکی می‌خواهند پسر را به این ازدواج ترغیب کنند؛ اما این پسر، در دانشگاه دختری را در نظر دارد و دوست دارد با او ازدواج کند.

هاشمی افزود: این وضعیت اصرار و الحاح خانواده و علاقه شخصی پسر به هم‌دانشگاهی‌اش موقعیت طنزی را ایجاد می‌کند و من سعی کردم با روایت این داستان حرف‌هایی در خصوص اصرار خانواده‌ها به به ازدواج فرزندانشان با کسانی که خودشان انتخاب نکرده‌اند بگویم. به تعبیری، نتیجه اخلاقی این داستان آن است که باید بگذاریم جوانان خودشان همسر آینده‌شان را انتخاب کنند.

به گفته هاشمی مجموعه داستان طنز «یه پارچه خانم» در قالب کتابی در حدود ۱۵۰ صفحه منتشر و روانه بازار کتاب می‌شود.

علیرضا جباری دارستانی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر