menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور کرونا اثر علی رادمند

متن پیام قدردانی کرونا ویروس از مسافران همیشه در جاده !؟

متن پیام قدردانی کرونا ویروس از مسافران همیشه در جاده منتشر شد.

بدین وسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از مسافرت ‌رفتن‌های‌ بی‌موردتان و تلاش‌های صادقانه و زحمات ارزشمندی که در این سفرهای همراه با محدودیت‌ها در زمینه پیشبرد اهداف بشرکُشانه این حقیر داشته‌اید و دارید و یقیناً خواهید داشت، تقدیم می‌دارم. باشد که عنقریب جبران مافات کنم و از خجالت شما نازنین‌خوبان دربیایم.

باری؛ خواستم در آغاز، سلامتان کنم، دیدم که سلام، سلامتی می‌آورد. چیزی که من با او دشمنم و او نیز با من سر ستیز دارد. پس با همه پهنای تاجم، بوسه می‌فرستم و برایتان دست تکان می‌دهم و ابراز احساسات می‌کنم. هرچند به‌خوبی می‌دانم با این کارم نمی‌توانم به اندازه یک سر سلول، همکاری‌های بی‌شائبه‌تان را جبران نمایم و آرزو می‌کنم همچنان پا در رکاب باشید. زیرا چاکرتان کمر همّت بسته است تا در هر شرایط، دوش‌به‌دوش شما و در خدمت‌ شما دوستان و همراهان باشد.

از شما چه پنهان؛ من وقتی صفوف درهم‌فشرده و متراکم خودروهای شما رفقای بهتر از تاجم را می‌بینم که روی جاده‌ها می‌رقصند و می‌روند، خون تازه در تاجم می‌دود و بیش از گذشته احساس قدرت و توانایی می‌کنم و چندروز بعدش وقتی می‌بینم توی غسّالخانه‌ها روی آب دارید می‌خندید، لول و کیفور ‌می‌شوم. جوری که فکر می‌کنم تازه از زیر دست بیولوژیست‌های گیج و ویج(شاید هم موذی و پدرسوخته!) در رفته‌ام.

یارانِ همدل! مسافران اهل تفریح و تفنن! خیلی حسّ قشنگی است وقتی نه یک نفر که دهها و صدها و بلکه هزاران نفر حواس شان به ویروسی چون من باشد. به یادم باشند؛ خاطرم را بخواهند و با همه وجودشان غریب‌نوازی کرده، مرا میهمان ریه‌های خود کنند. آه!…چه میزبانان ویروس‌دوستی! کدام ویروس می‌تواند ذرّه‌ای از این همه لطف و توجّه را ترسیم کند؟!
به‌راستی کدامین ویروس قادر خواهد بود لحظه‌لحظه مسافرت‌رفتن‌های شما را- که هر لحظه‌اش شور و عشق خواستن من است- به تصویر بکشد؟ بدانید که شما بهترین بهانه برای «ماندن» و «بودن» من هستید. آه….. چه می‌گویم! شما من هستید و من هم شما هستم! من آن‌قدر شیفته و کُشته‌مُرده شما جیگرهای باحال شده‌ام که دوست دارم اسمم را
بگذارند: مسافرویروس!
من ویروسی نازک‌نارنجی نیستم. به من می‌گویند شاه‌ویروس. همین تاجی که دارم، زَهره هر چی ویروس است، آب می‌کند. ولی مسأله این است که من با احساس‌ترین ویروس شناخته‌شده هستم و تا دل به ریه‌های کسی می‌بندم، دیگر جدایی ممکن نیست. مگر با ازمیان رفتن یکی از ما. خلاصه کنم؛ من ویروس نیمه‌راه نیستم. من اِند چسبندگی‌ام؛ و بالاخره میزان چسبندگی و عمق علاقه‌ام را به شُش‌‌های مردنارنجی- یعنی رئیس‌جمهورترامپ- هم نشان دادم.

دیگر توان گفتن و نوشتنم نیست. زیرا چنان دستخوش هیجان و احساسات شدید شده‌ام که اشک، گوشه‌گوشه تاجم را خیس کرده است. تنها یک‌بار دیگر لازم می‌دانم به پاس مسافرت‌رفتن‌های‌تان و دور دور زدن‌های همین ‌جوری‌تان و دهان‌کجی‌تان به چه می‌دانم این پروتکل‌های قِرتی‌مآبانه بهداشتی و این سوسول‌بازی‌های اِواخواهری در راستای گسترش و پیشرفت روزبه‌روز و همه‌جانبه برنامه‌هایم، نهایت سپاس خود را خدمت یکایک شما همپیمانان باوفا ابراز نمایم. باشد که بتوانم به زودی زود، اوّل در بیمارستان‌ها و بعدش در گورستان‌ها خدمت برسم.

کرونایی‌های دوست‌داشتنی! حالا که من را نمک‌گیر سفرها و دورهمی‌های خودتان کرده‌اید، لازم می‌بینم گوشی را بدهم دستتان و هشدار بدهم که چهارچشمی مراقب باشید که یک‌وقت ایادی مخالفان گشت‌وگذار و دورهمی‌ها در عصر تاخت و تاز مُخلص، صندلی مسافرت‌رفتن را از زیر پای‌تان نکشند.

در عوض عزم‌تان را جزم کرده و با دندان‌قروچه کردن،تا می‌توانید روی پدال گاز اُتول‌های رهوار‌تان فشار بدهید و به این شکل نقشه‌های شوم و بدخواهانه و تفرقه‌اندازانه آنان را کرونایی کنید و سوسول‌بازی بهداشتی‌شان را شکست دهید.

پیامم را با این آرزو به پایان می‌برم: از ته تاج، صمیمانه آرزو می‌کنم روزگارتان پرمسافرت،سرفه‌های‌تان خشک، تب و لرزتان شدید،سهم ضعف بدن‌های‌تان زیاد، غش‌کردن‌تان پایدار و ریه‌های‌تان لبریز از کرونا ویروس و دستاورد سفرهایتان بیمارستان باد !

دوستدار و دستبوس ریه‌های شما: کرونا ویروس !

نویسنده : گودرز گودرزی (مجید) در روزنامه اطلاعات

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر