menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محفل طنز قندشکن

«قند شکن» ۲۸ با موضوع «آلودگی‌ها» و «بُت بزرگ» برگزار می‌شود

طنزپردازان می‌توانند آثار خود را در موضوعات بومی و بین‌الملل به ترتیب در زمینه «آلودگی‌ها» و «بُت بزرگ» به دبیرخانه محفل طنز «قند شکن» ارسال کنند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد با بیان اینکه محفل طنز «قند شکن» یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌رود، گفت: این محفل ادبی در دهه فجر ۱۳۹۵ با حضور ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و جمعی از طنزپردازان و شاعران استان و کشور در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرد.

اهداف و برنامه‌های این محفل

حجت الاسلام مهدی پرنیان با اشاره به اهداف و برنامه‌های این محفل و ظرفیت‌های خوب استان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ادامه داد: «قند شکن» در پی ترویج طنز عفیف و سالم و همچنین پرورش استعدادهای ادبی و حمایت از طنزپردازان جوان، خلاق و پویاست.

وی خلق جاذبه‌های سالم و مفرح برای جوانان با استفاده از طنز به عنوان زیباترین قالب برای انتقال پیام‌، ایجاد فضای همدلی، نشاط و امید در جامعه با بهره‌گیری از این هنر و ترویج سبک زندگی اسلامی با زبان کنایه، طنز و شوخ‌ طبعی را از دیگر اهداف این محفل برشمرد.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد با بیان اینکه این محفل قبل از شیوع کرونا به صورت ماهانه برگزار می‌شد، افزود: سعی کردیم در دوران کرونا نیز این برنامه تداوم داشته باشد و محفل بیست و هشتم، چهارمین محفل در دوران کرونا است که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

همراهی خوب و دلگرم کننده طنزپردازان استان

پرنیان ضمن تشکر از همراهی خوب و دلگرم کننده طنزپردازان استان و کشور و همچنین مردم و مسئولان از این محفل طنز گفت: نکات نغز و لطیفی که در این محفل از زبان شاعران و طنزپردازان بیان می‌شود همگی در راستای اصلاح کاستی‌ها و ناراستی‌ها در جامعه است و هدف طنز هم جز این نیست.

وی با اشاره به بیست و هشتمین محفل طنز قند شکن بیان کرد: این برنامه در دو موضوع بومی و بین‌الملل برگزار می‌شود که آلودگی‌ها (هوا، محیط، ذهنی، بصری) از جمله مضامین بخش بومی و بُت بزرگ (افول آمریکا و رویدادهای جهانی) موضوعات بین‌الملل این محفل است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد از شاعران و طنزپردازان استان و کشور و علاقه‌مندان دعوت کرد فیلم شعرخوانی یا نثرخوانی خود را در رابطه با موضوعات محفل بیست و هشتم از طریق رایانامهqandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه این محفل ارسال کنند.

بیست و هشتمین محفل طنز قند شکن سه‌شنبه ۱۴ بهمن، ساعت ۱۸ به صورت مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام قندشکن به خانه‌ها می‌آید.

این ویژه‌برنامه به همت حوزه هنری استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار ‌ می‌شود.

فیلم شعر طنز روی بنفشه‌ها از فرهاد موحدی در قندشکن ۲۷ :
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر