menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر

فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده ها و آفرینش های اصیل و خلاق هنری و رويكرد تمركز بر ايده های اصيل و مفهومی منتشر شد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوي مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با هدف معرفی ایده ها و آفرینش های اصیل و خلاق هنری بهمن و اسفندماه سال جاري برگزار خواهد شد.

رويكرد هشتمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر متفاوت است و اين دوره جشنواره به معرفی آثاری که در قالب بهره مندی از یک یا چند رشته از هنرهای تجسمی به ساختار رسیده و ایده ای اصیل و مفهومی هنرمندانه را به نمایش بگذارند، مي پردازد. بنابراين هنرمندان در ارائه ايده هاي خود محدوديت ندارند و مي توانند از شيوه هاي بياني و اجرايي متنوع استفاده کنند.

هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

هنرمندان براي شركت در هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر مي توانند آثار تصویرسازی، خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، نگارگری و هنرهای جدید را که به صورت مستقل و یا ترکیبی خلق شده باشند با تكنيك و شيوه ارائه آثار به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

هر هنرمند متقاضی می تواند حداکثر با سه اثر یا پروژه (یا ترکیبی از هر دو) به دبيرخانه جشنواره ارسال كند و اگر چند اثر در یک ترکیب، چیدمان، پیکره یا ساختاری مرتبط به نمایش در آید، یک پروژه تلقی می شود. از هر هنرمند منتخب، حداکثر یک اثر یا یک پروژه انتخاب می شود و آثار ارسال شده به جشنواره باید برای اولین بار در جشنواره نمايش داده شوند و تاكنون در جايي نمايش داده نشده باشند. فضای قابل ارائه برای آثار حجمی و چیدمان در نمایشگاه، حداكثر 300 × 300 × 300 سانتی¬متر، تعیین شده است.

هنرمندان متقاضي شركت در جشنواره می بایست همراه فایل ها، نوشتاری (statement) برای تشریح و تبین ایده و اثر خود ارسال کنند. این نوشتار می بایست حداکثر 300 کلمه باشد.

انتخاب آثار جشنواره در دو مرحله انجام مي شود. ابتدا شورای هنری رزومه، آثار و متن های دریافتی را بررسی مي كند و آثار و هنرمندان منتخب را برمی گزیند و سپس نتیجه به هنرمندان اطلاع داده می شود. در مرحله دوم هنرمندان منتخب در تعامل و هماهنگی با شورای هنری، اثر نهایی را آماده مي كنند و به دبیرخانه جشنواره تحویل می دهند.

به هر یک از هنرمندانی که آثارشان در جشنواره انتخاب می شود، مبلغ پنج میلیون ریال پرداخت می شود. از میان هنرمندانی که آثارشان به نمایش در آمده، توسط یک گروه داوری مرکب از داوران ایرانی و بین المللی، 22 هنرمند برگزیده شده و به هر یک، تندیس طوبای زرین، لوح افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال جایزه نقدی اعطا می شود. همچنين به تمام هنرمندان راه یافته به نمایشگاه جشنواره، گواهی شرکت و کتاب جشنواره اعطا خواهد شد.

تمامی هنرمندان منتخب ایرانی اين دوره جشنواره به عضويت صندوق حمایت از هنرمندان و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در خواهند آمد. هنرمندان برگزیده ایرانی که فاقد درجه هنری هستند، برای دریافت درجه هنری، به شورای ارزشیابی هنرمندان کشور معرفی می شوند و هنرمندان برگزیده ایرانی، برای سفر مطالعاتی به “سیته دزار فرانسه” معرفی خواهند شد.

شرکت علاقه مندان، بدون محدودیت سنی در این جشنواره، آزاد است. پاسپارتو، قاب و هر شیوه عرضه و نمایش، جزیی از اثر به شمار آمده كه بر عهده هنرمند است و ارسال و حمل و نقل آثار، به عهده هنرمند است.

دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار در رسانه های چاپی و اطلاع رسانی، تبلیغات فرهنگی و نمایش در داخل و خارج از کشور را با ذکر نام هنرمند، خواهد داشت.

هنرمندان براي شركت در اين جشنواره مي توانند تا 28 آذرماه سال جاري در سايت جشنواره به نشاني www.ivafestival.ir ثبت نام كنند و تصاوير آثار خود را ارسال كنند. حجم هر فایل ارسالی می بایست حداقل یک و حداکثر 4 مگابایت باشد و متقاضیان لازم است شرح فعالیت و سه نمونه از آثار قبلی خود را در سایت جشنواره ثبت كنند.

هشتمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر به دبيري مجتبي آقايي برگزار مي شود و جمشيد حقيقت شناس؛ دبير هنري و عبدالرحيم سياهكارزاده؛ دبير اجرايي جشنواره هستند. شوراي هنري جشنواره متشكل از جمشید حقیقت شناس، پریسا خضابی، محمد مهدی رحیمیان، بهمن عبدی، اصغر کفشچیان مقدم، بهرام کلهرنیا، مهنوش مشیری، ايرج نعیمایی، مهران هوشیار و رضا یساولی است.

هنرمندان و علاقه مندان براي كسب اطلاع بيشتر مي توانند به سايت جشنواره به نشاني www.ivafestival.ir مراجعه كنند و يا با شماره هاي 66946910 و 66946911 تماس بگيرند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر