menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

یزدان فتوحی

فتوحی : «دست به نقد» قراری بر قهقهه زدن مردم بنا نکرده

مجموعه‌ها و برنامه‌های طنز انتقادی مستلزم حمایت و تغییر نوع نگرش مسئولان است.
به گزارش شیرین طنز، یزدان فتوحی بازیگر مجموعه «دست به نقد» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضورش در مجموعه «دست به نقد» گفت: در مدت کوتاهی که به مجموعه «دست به نقد» اضافه شده‌ام، می‌توانم بگویم، این مجموعه پیرامون نقد اجتماعی و رفتار‌های زندگی ما رقم می‌خورد که بنا به نشان دادن طنزی پنهانی دارد. «دست به نقد» قراری بر قهقهه زدن مردم بنا نکرده بلکه موضوعات را با چاشنی طنز به مردم منتقل می‌کند.

وی پیرامون ایفای نقش خود در بخش‌های مختلف مجموعه «دست به نقد» بیان کرد: تا به امروز در اکثر قسمت‌هایی از جمله اتوبوس، قطار و دفتر مدیران حضور داشتم و به صورت ثابت و تک آیتمی بازی نکردم.

فتوحی ادامه داد: گروهی قوی و صمیمی برای همکاری در مجموعه «دست به نقد» کنار هم چیده شده‌ایم، حضور حسین رفیعی، سیاوش مفیدی در کنار گروه مستعدی که تازه وارد عرصه طنز و تلویزیون شده‌اند و باعث تشکیل گروهی منسجم شده است و تا جایی که توانستیم نیروهای فعال و جوان را راهنمایی کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در مجموعه «دست به نقد» خودتان هم دست به قلم می‌شوید، عنوان کرد: حضورم در اواسط مجموعه «دست به نقد» مانند تعویض بازیکن در نیمه‌های بازی فوتبال است که در حال حاضر نمی‌توانم ترکیب مجموعه را تغییر بدهم و یا بر متن و ایده‌ها چیز جدیدی اضافه کنم، زمان باید بگذرد تا قسمت‌های مختلف را بررسی کنم.

دست به نقد

فتوحی در خصوص همکاری سیاوش مفیدی به عنوان کارگردان با شهاب عباسی گفت: با همکاری سیاوش مفیدی به عنوان کارگردان در «دست به نقد» کمی از استرس‌ها و حجم سنگینی از فعالیت‌های پشت صحنه از دوش عباسی برداشته شده.

وی از تفاوت‌های نویسندگی در مجموعه‌های آیتمی و دیگر ساختارها اظهار داشت: نویسندگی در ایران مقوله‌ای است که کمتر به آن نگاه شده و همیشه کوتاهترین توجه‌ها از سوی مسئولان را داشته است.

نویسندگی برای مجموعه‌های آیمتی به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از نگارش برای فیلمنامه‌های بلند است، کسی که بتواند موضوعات را در قالب آیتمی 5 دقیقه‌ای به رشته تحریر در بیاورد، نگارش فیلمنامه‌های بلند و پیچیده برای او کار مشکلی نیست.

فتوحی درباره حمایت مسئولین از مجموعه‌های تلویزیونی اظهار داشت: نگاه و نوع نگرش به مجموعه‌های طنز باید تغییر کند و مسئولین باید همکاری و حمایت بیشتری را داشته باشند. در دوره آقای پور‌محمدی از مجموعه «خنده بازار» بسیار حمایت می‌شد و در حال حاضر حمایت‌هایشان را دریغ نکردند.

وی افزود: اگر رسانه بر مسئله جذب مخاطب دقیق و حساس است باید این را هم در نظر داشته باشند، کارهایی که دیده می‌شوند باید با پتانسیل‌های خوب در رسانه معرفی شوند و حتی شاهد پخش آن از شبکه‌های دیگر سیما باشیم.

فتوحی در آخر اظهارات خود بیان کرد: امیدوارم «دست به نقد» آنگونه که باید دیده شود و بدون هیچ قضاوتی از مجموعه «دست به نقد» حمایت شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر