menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عینک آفتابی رضا رشیدپور

عینک آفتابی رضا رشید پور

لاله صبوری با اشاره به بازی خود در برنامه طنز آیتمی «عینک آفتابی» درباره این مجموعه که به کارگردانی رضا رشیدپور از شبکه نسیم پخش می‌شود، گفت: یکی از اهداف شبکه نسیم نشاط و سرگرمی است و این سیاست کلی طراحی شده که در هر شرایطی طنز مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه درباره شباهت‌های «عینک آفتابی» با طنزهایی چون ‌«خنده بازار» و «کرکره» و … بیان کرد: هر کاری را باید براساس شرایط خود آن کار سنجید و نمی‌توان کارها را با هم مقایسه کرد. هر اثری باید باتوجه به امکانات، شرایط، بودجه و بازیگرانی که دارد با دیگر آثار مقایسه شود. به طور مثال مجموعه‌ای مثل «شوخی کردم» که تمام کمدین‌های ایران را دارد که هرکدام از آنها به تنهایی می‌توانند بار یک تله فیلم را به دوش بکشند انتظار بیشتری را برای مخاطب به بار می‌آورد تا مجموعه‌ای که در آن بیشتر بازیگران ناشناخته هستند.

بازیگر مجموعه «جنگ ۷۷» درباره المان‌های مهم یک اثر کمدی عنوان کرد: قطعا در چنین کارهایی متن و کارگردانی دو ویژگی مهم هستند. متن خوب به ساختار اثر کمک می‌کند و کارگردان هم متن را هدایت می‌کند. به طور مثال کارهای پیمان قاسم‌‌خانی همیشه آثار خوبی از آب درآمده است. از طرف دیگر کارگردانی هم آنقدر اهمیت دارد که اگر متن کار غنی و قوی باشد کارگردان می‌تواند آن را خراب کند.

صبوری درباره «عینک آفتابی» و حال و هوای این کار توضیح داد: این مدل آیتمی که بعد از مدت‌ها در تلویزیون کار می‌شود حال و هوای خوبی دارد. تیمی هم که با هم کار می‌کنیم بیشتر تئاتری و بااستعداد هستند اما باید توجه داشت که از ابتدا هدف رشیدپور و ما این نبود که مخاطب را به قهقهه بیندازیم بلکه این آیتم‌ها تنها نگاهی انتقادی به مسایل روزمره جامعه دارند.

وی با اشاره به نگاه رشیدپور در تولید و ساخت این مجموعه آیتم‌ها گفت: خود رشیدپور هم نگاهی ژورنالیستی دارد و حساسیت‌های مردم را می‌داند. با توجه به سابقه‌ای هم که پیش از این در ساخت برنامه‌هایی چون «شب شیشه‌ای» داشته نبض سلیقه مردم را می داند. علی رغم اینکه این کار اولین تجربه کارگردانی وی است اما تاکنون که حدود یک ماه از پخش آن می‌گذرد بازخوردهای خوبی از مردم گرفته‌ایم.

عینک آفتابی رضا رشید پور

این بازیگر از اینکه در آیتم دعاخوانی، متن دعا را خودش می‌نویسد، سخن گفت و بیان کرد: این کار چند نویسنده دارد که با هم آیتم‌ها را می‌نویسند و خود رشیدپور هم در کار انعطاف زیادی دارد درواقع کار بر اساس متن پیش می‌رود و نه بداهه و من به دلیل کارهایی که پیش از این در نوشتن بعضی متون و یادداشت‌ها داشته‌ام آیتم دعای این مجموعه را می‌نویسم.

مجموعه طنز «عینک آفتابی» به کارگردانی رضا رشیدپور هر شب ساعت ۲۲ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

مهر

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر