menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عالی جناب شهردار

عالی جناب شهردار زیر تیغ نقد می رود

کتاب «عالی جناب شهردار» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی سه‌شنبه ۲۴ شهریور ماه، در کتابخانه دکتر حسابی فرهنگسرای بهاران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقد و بررسی کتاب «عالی جناب شهردار» با حضور ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده کتاب و فرحناز علیزاده، منتقد برگزار می‌شود.

کتاب «عالی جناب شهردار» یکی از بهترین نمونه‌های داستانی حسن‌بیگی است که بن‌مایه و جرقه ابتدایی خلق آن به دورانی مربوط می‌شود که این نویسنده به ظاهر باید بیشتر از داشتن دغدغه‌های کار حرفه‌ای دارای دغدغه‌های مدیریتی باشد، اما او حتی در چنین شرایطی یعنی داشتن سمت رایزنی فرهنگی ایران در کشور ترکمنستان نیز فرصت و حس و حال نوشتن را از دست نمی‌دهد و دست به خلق اثری تازه و البته بدیع و جذاب در نوع خود می‌زند.

عالی جناب شهردار

«عالی ­جناب شهردار» رمانی تمثیلی است. داستانی بلند که با نگاهی به واقعیتی سیاسی اجتماعی و اقتصادی در یکی از کشورهای همسایه به زبان تمثیل به بیان تند‌ترین نگاه‌های اصلاحی نویسنده در باب حکومت‌داری و آداب برخورد اجتماعی می‌پردازد. حسن‌بیگی کشوری لامکان را در داستانی بلند پیش روی شما ترسیم می‌کند با سیستم سیاسی منحصر به فردی که بدل از واقعیت است. در این موقعیت است که او اساسی‌ترین اظهارنظرهای خود را درباره حکومت‌داری و نیز نوع مواجهه با مردم در یک ساختار سیاسی به زبان داستان بیان می‌کند.

فرحناز علیزاده منتقد این برنامه رتبه دوم نقد در جشنواره اصفهان و مسابقه داستانی نویسندگان جوان کانون ادبیات ایران را به خود اختصاص داده است. وی همچنین مدرس کلاس‌های داستان‌نویسی، مدرس مکاتب ادبی عناصر داستان و مدرس کارگاه روزنه‌ای به کتاب نیز بوده است.

این نشست چهاردهمین جلسه از سری برنامه‌های نقد کتاب فرهنگسرای بهاران است که روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان می‌شود.

گفتنی است فرهنگسرای بهاران در خیابان قزوین، میدان ابوذر، انتهای ۲۰ متری ابوذر، انتهای سجاد جنوبی، میدان بهاران واقع شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر