menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کله پاچه

طنز : واردات کله پاچه از چین!

وحید حاج سعیدی :
اساس پیشرفت در دنیا توجه و بها دادن به همین ایده های کوچک و نُقلی است.
در واقع دانشمندان ایده ها را به شرکت های دانش بنیان بدل می سازند و بعد هم تجاری سازی و اشتغال زایی و هزار راه رفته و نرفته دیگر…
اما متاسفانه در کشور ما در برخی موارد به جای حمایت از صاحبان ایده و افکار نوین، تیشه به ریشه اشتغال زایی و کار آفرینی نیز می زنند و از همه بدتر با سرمایه و آبروی افراد نیز بازی می کنند. چه شده است. دیگر می خواستید چه شود؟ در حالی که نصف مردم از مصرف غذاهای آماده و یا همان فست فود ها شبیه بشکه شده اند و گرفتار انواع و اقسام بیماری های نوظهور شده اند، به جای حمایت از یک شهروند که قصد احیای غذاهای سنتی و ایرانی اصیل وایجاد اشتغال در این وانفسای بیکاری داشت، ایشان را به خاک سیاه نشاندند. اصل خبر به روایت جراید سحر خیز…

کله پاچه

دادستان شاهرود از کشف چهار و نیم تن کله و پاچه و دل و جگر فاسد در یک منزل مسکونی در شاهرود خبر داد وگفت: فردی با ایجاد یک سردخانه شخصی در منزل و خریداری مقادیر زیادی کله و پاچه و دل و جگر از کلیه قصابی های شهر، قصد فروش آنها را در زمستان داشت که توسط ماموران این مکان شناسایی شد و ضمن ضبط مواد فاسد، این فرد نیز بازداشت شد.( به نقل از جراید)
راستش را بخواهید کله پاچه در کشور ما دارای قدمتی چند هزار ساله است.چند سال قبل کشفیات باستان شناسی در سه کیلومتری شهر «سنخواست» در استان خراسان شمالی، به کشف یک دست کله پاچه چهار هزار ساله منجر شد و خبرش هم در جراید همان زمان آمد. در واقع داستان کله پاچه با قلیان و سایر ممنوعات دودی تومنی ۸ صنار تفاوت دارد و در مواجهه با این مقوله باید نهایت دقت را به عمل آورد. چرا که بر اساس آخرین بیانیه کنسرسیوم جهانی شرکت های کله پزی این غذا در زمره یکی از تاریخی ترین غذاهای دنیا معرفی شده است!
علی ای حال با عنایت به نقش تاثیر گذار غذاهای سنتی و تاریخی در سبد غذایی خانوار و همچنین جلوگیری از هرز رفتن ایده های ناب شهروندان و ایجاد اشتغال و کار آفرینی چند پیشنهاد ارائه می گردد:

الف) واردات کله و پاچه از چین :

درست است که چینی ها هر جک و جانوری را که راه می رود، در سبد غذایی شان جا می دهند و از خوردن شان ابایی ندارند، ولی بالاخره آنجا چهار نفر پیدا می شوند که گوشت گوسفند بخورند.
چهار نفر هم در چین دستکم برابر است با چهل میلیون! بنابراین ما می توانیم در کنار واردات محصولات اساسی و مورد نیاز(!) به واردات کله و پاچه از چین نیز اقدام کنیم.

ب) راهکار مصور :

همانطور که عزیزان اداره دخانیات با درج تصویر دل و روده افراد سیگاری روی پاکت های سیگار، میزان مصرف سیگار را به طرز قابل توجه و چشمگیری(!) پائین آوردند پیشنهاد می گردد به منظور اشاعه فرهنگ کله پاچه خوری، منبعد روی بسته بندی های سوسیس و کالباس و این قبیل مزخرفات چرب و خوشمزه تصویری از مواد اولیه، بشکه ها، کیسه های حمل این مواد و راهروهای این کارخانجات درج شود. بعد ببینیم کسی می گه پیف پیف کله پاچه بو میده…!!!

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر