menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حوزه هنری

طنز به زبان فرهنگی٬ امر به معروف و نهی از منكر است

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: زمانی كه معروف زیر پا گذاشته می شود و منكرات در جامعه زیاد می شوند طنز٬ زبان بسیار مناسبی برای گوشزد معروف و منكر است.

به گزارش شیرین طنز، پایگاه خبری حوزه هنری، حجت‌الله شیروانی با بیان اینكه طنز به زبان فرهنگی٬ امر به معروف و نهی از منكر است٬ افزود: زبان طنز٬ زبانی بسیار موثر و تاثیرگذار است و یك نوع بیان انتقادی در میان دیگر زبان ها است.

شیروانی اظهار كرد: طنزپردازان با پیدا كردن حساسیت های زمان خود در مسائل سیاسی٬ اجتماعی و اقتصادی بهترین و كاراترین نوع گویش و زبان عصر خود را پیدا می كنند و به خلق اثر می پردازند.

وی اظهار كرد: طنز برای گوشزد كردن و برجستگی های یك جامعه و نشان دادن معضلات و آسیب های نظام اجتماعی استفاده می شود كه در همین راستا به طنزپردازان توصیه می شود كه به نقد مفاهیم بپردازند و نه نقد مصادیق.

رئیس حوزه هنری استان افزود: طنز یك تناقض و پارادوكسی زیبا است؛ به طوری كه بر اساس آن كسی را می‌خندانید تا او را متوجه كنید درد و كمبودی وجود دارد و او را به تحرك وادارید.

وی تاكید كرد: به رسمیت شناختن طنز و زبان طنز٬ به رسمیت شناختن فرهنگ نقادی در جامعه است.

شیروانی با اشاره به اینكه امر به معروف و نهی از منكر یك زبان انتقادی است، افزود: زمانی كه معروف زیر پا گذاشته می شود و منكرات در جامعه زیاد می شوند، زمینه برای ایجاد فضای انتقاد باز است كه در همین راستا زبان طنز٬ زبان بسیار مناسبی برای گوشزد معروف و منكر است.

وی اظهار كرد: با وجود تعداد قلیل طنزپردازان در استان متاسفانه به زبان طنز در این استان توجه زیادی نشده و به طور جدی به آن نپرداخته اند.

شیروانی با اشاره به اینكه جریان طنز در استان جریان پویایی نیست، گفت: برگزاری برنامه های عصر شعر طنز٬ حمایت از تولیدات سینمایی طنز و اعطای جوایز ادبی در رشته های هنری برای ترغیب بیشتر هنرمندان در خلق اثر طنز را از راهكارهای مهم در راستای ترویج طنزپردازی عنوان كرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر