menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز امروز گاهی در چاله هجو می‌افتد

به گزارش شیرین طنز، قادر طراوت پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: شعر طنز امروز دارای مؤلفه‌های نوینی است، طنز امروز رویکرد اجتماعی بیشتری دارد و به لایه‌های اجتماعی جامعه توجه بیشتری می‌کند همچنین بیش از طنز گذشته وارد مسائل مختلف جامعه شده است.

وی افزود: شعر طنز امروز نسبت به شعر طنز گذشته ما دارای تفاوت‌هایی است طنز با شاعرانی چون عبید زاکانی و حافظ به اوج خود رسید و با عنوان یک شیوه انتقاد شناخته شد، اما شعر طنز امروز دارای ضعف‌های فراوانی است طنز امروز گاهی در چاله هجو می‌افتد. این شاعر ادامه داد: طنز امروز گاهی به تمسخر و ریشخند نزدیک تر است؛ طنز باید خالی از هر گونه تحقیر، تمسخر یا ریشخند باشد در حالی‌که شعر طنز امروز در بسیاری از موارد دچار این وضعیت مشمئز کننده است. البته در روزگار ما طنزهای فاخری نیز وجود دارد.می‌توانم بگویم یکی از کاربردی ترین و تأثیرگذارترین قابل‌های هنری روزگار ما می‌تواند شعر طنز باشد.

قادر طراوت پور

طراوت پور تصریح کرد: ما بیش از گذشته به طنز فاخر که طبیب زخم‌های کهنه و نو جامعه باشد نیازمندیم برنامه‌های طنزی چون قند پهلو و در حلقه دندان بر جریان طنز کشور بی تأثیر نیستند حقوق شاعرانی چون ناصر فیض، ابوالفضل زرویی نصرآباد و دیگر طنز پردازان در حوزه ادبیات معاصر بسیار جای شکر گزاری دارد. این شاعر خاطر نشان کرد: مردم هم به استقبال طنز آمدند. طنز را می‌شنوند و با شنیدن آن به فکر فرو می‌روند البته طنز از نگاه مردم دارای خطوط قرمزی است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر