menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آبنبات هل دار کتاب های مهرداد صدقی

طنزنویس بجنوردی با ۳ اثر جدید مهمان خانه‌ها می‌شود

طنزنویس بجنوردی سه‌گانه طنز آبنبات‌ هلدار، پسته‌ای و دارچینی، در نوروز با ۳ اثر جدید مهمان خانه‌های مردم می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، مهرداد صدقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص کتاب های جدید خود اظهار داشت: «دژاوو، سال سیل و دومین نشان مردی» سه اثری هستند که کتاب دوستان در شب یلدا و نوروز ۱۴۰۰ شاهد انتشار آن خواهند بود.

خرید کتاب های مهرداد صدقی با تخفیف ویژه از دیجی کالا

این نویسنده بجنوردی که خالق کتاب هایی با درونمایه طنز است در مورد سبک کتاب های جدیدش گفت: ۲ کتاب دژاوو و سال سیل در سبک طنز نیست اما دومین نشان مردی در این سبک نوشته شده است.

وی در مورد رمان دژاوو نیز گفت: این رمان نخستین رمان جدی من است و در واقع محکی برای نوشتن من در سبکی جز طنز خواهد بود.

صدقی افزود: بر اساس برنامه ریزی ها این کتاب شب یلدا به دست مردم خواهد رسید.

وی در مورد کتاب دومین نشان مردی نیز گفت: این اثر با این هدف نوشته شده که در این شرایط که سختی ها همه را زیر فشار قرار داده است، حال مردم را اندکی خوب کند.

تجدید چاپ آبنبات ها

این نویسنده طناز بجنوردی با اشاره به تجدید چاپ های مکرر آبنبات هایش اظهار داشت: چاپ سیزدهم کتاب آبنبات پسته ای به فاصله یک ماه بعد از چاپ دوازدهم آن در مهرماه امسال چاپ شد و این کتاب دومین جلد از مجموعه ۳ جلدی آبنبات هاست و البته آبنبات هلدار نیز به چاپ نوزدهم رسیده و تا کنون نزدیک به ۶۰ هزار جلد از این کتاب منتشر شده است.

صدقی در مورد نوشتن جلدهای بعدی این سه گانه شیرین نیز گفت: در تدارک نوشتن جلد دیگری از این آبنبات ها هستم اما ترجیح می دهم که بین جلدهای مختلف کتاب فاصله زمانی وجود داشته باشد.

کتاب آبنبات هلدار در مورد زندگی مردم کشورمان در سال‌های سخت دهه ۶۰ است که به دلیل شرایط ناشی از جنگ، تبدیل به دورانی منحصربه‌فرد در تاریخ ما شده است و داستان آبنبات هلدار نیز در این فضا و در قالب طنز بیان‌شده و یادآور روزهای سخت جنگ تحمیلی است.

داستان از زبان پسری روایت می شود که برادر بزرگ‌ترش عازم جبهه است و فضای جذاب داستان در کنار لحن صمیمی و ساده راوی که در بسیاری از موارد باهمان گویش محلی بجنوردی همراه شده، کتاب را خواندنی تر می کند.

دانلود کتاب های چاپی و صوتی مهرداد صدقی از طاقچه   با کد تخفیف شیرین طنز

کتاب «آب‌نبات هل‌دار» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و از جمله کتاب‌هایی است که در سری دوم مسابقه کتاب‌خوانی «بخون و ببر» برنامه خندوانه معرفی ‌شد.

مجموعه تلویزیونی «پدر پسری» که در ماه رمضان امسال از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» این نویسنده جوان بجنوردی بود.

مهرداد صدقی تا کنون بیش از ۱۰ کتاب نوشته است و «نقطه ته خط» اولین اثر منتشر شده این نویسنده است.

وی که متولد سال ۱۳۵۶ است با کتاب آبنبات هلدار، که با گویش بجنوردی نوشته شده بود، به شهرت رسید و نوشتن به این گویش را در کتاب «غریزه وصلی» نیز پی گرفت که این اثر در نوروز امسال به شکل الکترونیکی و هر روز یک قسمت منتشر شد، اما چاپ کاغذی نداشت.

از دیگر آثار او می توان به آخرین نشان مردی، مغزنوشته‌های یک جنین، تعلیمات غیراجتماعی، رقص با گربه‌ها و میرزا روبات اشاره کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر