menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هوشنگ مرادی کرمانی

شخصیت مجید در کتاب قصه‌های مجید چگونه خلق شد؟

هوشنگ مرادی کرمانی در گفتگو با رادیو صبا درباره خلق شخصیت مجید در کتاب قصه‌های مجید توضیح داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، مسابقه پیامکی «همپای صبا» با سفر به شهرهای مختلف مخاطبان را با فرهنگ، هنر، جاذبه‌های طبیعی و مشاهیر آن شهر آشنا می‌کند.

قطار صبا در آخرین روز پاییزی افتخار همراهی هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده خوب کشورمان را به عنوان مسافر ویژه شب یلدا داشت دارد.

این چهره ماندگار کشوری سه شنبه ۳۰ آذر در برنامه «همپای صبا» در رادیو صبا درباره آثارش گفتگو داشت.

نحوه ورود به رادیو

مرادی کرمانی در این گفتگو درباره نحوه ورودش به رادیو توضیح داد و گفت: ۱۷ ساله بودم که رادیو کرمان بعد از یک سال تاسیس برای بازیگری و گویندگی اعلام نیاز کرد و من با توجه به فعالیت های فرهنگی که داشتم برای آزمون رفتم و به خاطر لهجه کرمانی در رادیو کرمان پذیرفته نشدم. اسرار کردم که می‌توانم برای رادیو نویسندگی کنم ولی در جواب من گفتند:الان نویسنده نمی‌خواهیم ولی من نوشتم و ثابت کردم که می‌توانم به عنوان نویسنده همکار آنها باشند بعد از آن مشغول نویسندگی در رادیو شدم.

خرید کتاب قصه‌های مجید اثر هوشنگ مرادی کرمانی

وی افزود: بعدها به تهران آمدم و نویسنده برنامه خانواده رادیو ایران شدم و تمام متن برنامه چندساعته از سلام تا خداحافظی می‌نوشتم.

نویسنده کتاب قصه‌های مجید درباره این داستان گفت: سال ۵۳ قصه های مجید را برای داستان های نوروز به مدیر وقت رادیو به این صورت پیشنهاد کردم که داستانی با محوریت مشکلات یک پسر یتیم است، که با شنیدن محوریت داستان گفتند این داستان برای شب عید ناراحت کننده است و به دنبال داستان شادی برای روزهای نوروز هستیم، من جواب دام این داستان را شاد نوشته ام ولی باز هم قبول نکردند و در آخر من با سماجتی مثل داستان مجید مدیر رادیو را راضی کردم داستان را بخوانند و بعد از خواندن داستان نظرشان عوض شد و قصه های مجید با داستان لباس عید برای نوروز ۵۳ راهی آنتن رادیو شد.

من خود مجیدم

مرادی کرمانی در پاسخ این سوال مجری برنامه که «قبلاً شخصیت مجید را در واقعیت دیده بودید؟» گفت: هر روز صبح چند بار او را در آینه می‌بینم. من خود مجیدم.

نویسنده خوب کشورمان درباره داستان نویسی گفت: هرگز دراین دوره ۶۰ ساله نویسندگی ام با سفارش برای کسی ننوشتم، برای نویسندگی حتی خودم هم به خودم سفارش نمی‌دهم داستان هایی که می‌نویسم از اتفاقات زندگی الهام می‌گیریم و آنچه دلم می‌گوید می‌نویسم. احساس می‌کنم دلنشینی و تاثیر گذاری آثارم به همین خاطر است .

وی افزود : من معتقد هستم که سفارشی نوشتن خلاقیت را از نویسنده می‌گیرد و به همین دلیل سال ها قبل با پیشنهاد سردبیر برنامه نویسندگی برای رادیو را کنار گذاشتم و برای کار به وزارت بهداشت رفتم و آنجا کاری متفاوت از نویسندگی می‌کردم.

و برای دل خودم شروع به داستان نویسی کردم که خدا را شکر هم مورد استقبال مردم دنیا قرار گرفتم و خیلی از آثار من به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است.

چهره ماندگار کشورمان در پایان گفت: با حساسیتی که روی خلاقیت و داشتن داستان های نو داشتم در این ۶۰ سال نویسندگی فقط ۱۶ کتاب از من چاپ شده است، چون هرگز برای پول ننوشتم و سفارش قبول نکردم. هم اکنون هم دو سال است که نویسندگی را کنار گذاشته ام، به خاطر اینکه می‌خواهم تکراری نباشم.

برنامه «همپای صبا» هر روز از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر و اجرای مهدی پر، راهی آنتن صبا می‌شود.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگا هرتز بشنوید.

در ادامه ببینید : حضور هوشنگ مرادی کرمانی در باهمستان

 

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر