menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سیدامیر سادات موسوی در شب طنز

ششمین شب طنز شب های هنر میزبان دو نویسنده بود + فیلم

ششمین برنامه شب طنز میزبان دکتر ابوالفضل حری و سید امیر سادات موسوی بود.

به گزارش شیرین طنز ، ششمین برنامه شب طنز از سلسله برنامه‌های شب‌های هنر شبکه چهار سیما میزبان دکتر ابوالفضل حری و سید امیر سادات موسوی بود.

در این برنامه ناصر فیض و شهرام شکیبا با مهمانان برنامه درباره طنز ، شوخ طبعی و طنز جوان و نوجوان در مجلات رشد گفتگو کردند .

امیر قیمشی تهیه کنندگی این برنامه را برعهده دارد و در بخش‌های دیگری از این برنامه صابر قدیمی به معرفی کتاب‌های طنز پرداخته و مهدی فرج اللهی از آخرین اخبار دنیای طنز و شوخ طبعی می‌گوید.

در این برنامه، سیدامیر موسوی سردبیر رشد جوان گفت: “مخاطبان مجله‌ی رشد جوان در واقع به لحاظ گروه سنی نوجوان حساب می‌شوند، اما با توجه به اینکه این گروه سنی (۱۵ تا ۱۸ سال) دروازه‌ی ورود به دنیای جوانی است، اسم مجله را رشد جوان در نظر گرفته‌ایم.”

او به ضرورت ارائه‌ی طنز برای این مخاطبان سنی اشاره کرد و گفت: “اگر به دانش‌ آموزان در مدارس دقت کنیم می‌بینیم همیشه در حال شوخ‌ طبعی هستند و با اغلب مباحث از منظر شوخ‌ طبعانه رو به‌ رو می‌شوند. بنابراین واضح است که باید در مجلات رشد هم سهم قابل توجهی به این گونه‌ی ادبی اختصاص یابد”.

او ویژگی‌های طنز نوجوان را سلامت زبانی، پر رنگ بودن عنصر خنده و انتخاب موضوعات متناسب دانست.

سردبیر مجله‌ی رشد‌ جوان در این گفتگو با اشاره به برخی آزمایش‌ های مغزی در حوزه‌ی طنز و شوخ‌ طبعی گفت: “امروزه مشخص شده‌ است که طنزپردازی ارتباط مستقیمی با پرورش خلاقیت دارد. طنز و شوخ‌ طبعی صرفاً یک سرگرمی نیست، بلکه ابزاری برای پرورش خلاقیت نیز هست”.

ششمین شب طنز جمعه ۱۷ آبان ۹۸ ساعت ۲۳ از شبکه ۴ سیما پخش شد که فیلم آن را در ادامه می بینید :

منبع : تلوبیون

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر