menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قمپز ۳۹ فجر

سی و نهمین محفل طنز قمپز ویژه ی سیزدهمین جشنواره ی شعر فجر برگزار شد

هم‌زمان با آخرین چهارشنبه دی‌ماه ۱۳۹۷ ویژه برنامه قمپز _ویژه افتتاحیه جشنواره شعر فجر_ با حضور طنزپردازان قمی و غیر قمی و مسئولین و داوران جشنواره در قم برگزار شد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، هم‌زمان با آخرین چهارشنبه دی‌ماه ۱۳۹۷ ویژه برنامه قمپز _ویژه افتتاحیه جشنواره شعر فجر_ با حضور طنزپردازان قمی و غیر قمی و مسئولین و داوران جشنواره در قم برگزار شد. عباس احمدی مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم در کنار صابر قدیمی اجرای برنامه را به عهده داشتند و ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری، اسماعیل امینی، نادر ختایی، علیرضا لبش، همایون حسینیان، امید مهدی‌نژاد و امیر سادات موسوی طنزپردازان شناخته شده‌ای بودند که در این ویژه‌برنامه به شعرخوانی پرداختند. در این میان نادر ختایی در سخنانی کوتاه درباره جایگاه و اعتبار شعر قم گفت:« هر وقت آمدیم قم شعرهای خوب شنیدیم نمونه‌اش هم همین کارهایی که امشب از دوستان قمی شنیدیم. خیلی امیدواریم به قم، شعر جدی و طنز قم در حال صعود است.»

وی همچنین درباره محفل طنزپردازان قم تصریح کرد:« هر کسی در محفل قمپز شعر می‌خواند، هر کاری می‌کند به جز قمپز در کردن. چونکه دهخدای بزرگ فرموده است قمپز یعنی دعاوی دروغین کردن، بالیدن نابجا و فخر و مباهات بی‌مورد. هر چند این معنی قمپز زیاد خوب نیست اما ترکیبش بی‌نظیر است برای یک شب شعر طنز در شهر قم.»

از میان طنزپردازان قمی نیز سید احمد حسینی، محمد حسین مهدویان، سید محمد حسینی، سید جواد یثربی، فرهاد موحدی، حسن رحمانی‌نکو و منوره سادات نمایی آثارشان را قرائت کردند.

در بخش دیگری از محفل هم یاد و خاطره طنزپرداز فقید ابوالفضل زرویی نصرآباد گرامی‌داشته شد. در این بخش ناصر فیض در سخنانی متذکر شد که آثار طنز زرویی معیار و شاخص هستند برای طنزپردازان. همچنین با اهدای تابلوی پرتره استاد زرویی به برادرش از خانواده وی تجلیل شد.

از نکات قابل توجه این محفل پر شدن سالن برگزاری مراسم علی‌رغم هم‌زمانی با برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال در مسابقات جام ملت‌های آسیا بود. ویژه‌برنامه محفل قمپز به همت حوزه هنری قم و با همکاری بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر