menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

استند آپ کمدی سیل خنده

سیل خنده با اجرای «استند آپ کمدی» در ارومیه جاری شد

نخستین ویژه برنامه «استندآپ کمدی» به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی , هفدهم اسفندماه سال جاری درمیان سیل خنده حاضران در سالن با حضور چهار نفر ازهنرمندان استندآپ کمدی درارومیه برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از حوزه هنری آذربایجان غربی، دراین برنامه که به مدت دوساعت ادامه داشت , سعید صلحی, رضاخروجیان, محسن پورحسن و علی سعیدی با اجرای هنرمندانه خود درمحیطی سرشار از شادی و خنده , لحظاتی دلنشین و زیبا و به دور از هیاهوی همیشگی زندگی امروزی را در ذهن مخاطبان برنامه حک کرده و به یادگار گذاشتند.

درهمین راستا, معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان غربی درخصوص اجرای نخستین برنامه «استندآپ» درشهرستان ارومیه و برگزاری برنامه های مشابه درسالآینده گفت: این برنامه در راستای سری کارگاههای کمدی ایستاده برگزار گردید که ایجاد محیطی شاد برای خانواده ها و جوانان و ترویج مفاهیم و ارزشهای دینی و اخلاقی که نیاز مبرم جامعه امروز است از اهداف اصلی برگزاری ویژه برنامه های استندآپ کمدی توسط حوزه هنری درسطح شهرستان ارومیه است.

پدرام رحمانی افزود : استند آپ کمدی یا کمدی ایستاده , شیوه هنری بسیار رایج در سطح جهان است که در ایران به این موضوع , کمتر پرداخت شده است و با توجه به ظرفیتهای خوبی که درشهرستان ارومیه به عنوان «دارالنشاط» دراین خصوص دارد و استعدادهایی که با اجرای این گونه برنامه ها بایستی شناخته شود در سالهای آینده نوید رشد این هنر زیبا دراستان آذربایجان غربی و استقبال هم استانی ها از این برنامه ها را می دهد.

ایستخند یا کمدی ایستاده یا استندآپ کمدی نوعی از کمدی است که در آن، اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به‌صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می‌کند.

این کمدی معمولاً توسط یک نفر اجرا می‌شود و کمدین با اجرای سریعی از داستان‌گویی، لطیفه و شوخی‌های کوتاه و گذرا و بداهه‌سازی‌هایی که جمع تماشاگران پذیرای آنها باشند، به انتقال مضامین می‌پردازد. اجراکننده معمولاً سرنوشت مسائل و معضلاتی را که به‌طور بسیار مهم و جدی اجتماع کلی را درگیر خود ساخته به چالش می‌کشد، به این امید که باعث شگفتی و خندهٔ تماشاگران شود و مشکلات اجتماع را با لبخند تبدیل به آرامش کند.

این نوع ژانر اولین بار به شکل کارناوال‌های کوچک موزیکال بین سده‌های ۱۸ و ۱۹ در انگلستان به‌وجود آمد و پس از آن به روسیه و آمریکا رفت. از جمله هنرمندانی که اجرای استندآپ کمدی داشته‌اند می‌توان به جیم کری، مستر بین و رابین ویلیامز اشاره نمود.

از چهره‌های بنام استندآپ کمدی ایران می‌توان به مهران مدیری ،علی مسعودی ،حسن ریوندی ،حمید ماهی‌صفت ،حامد آهنگی ،امیرمهدی ژوله ،مهران غفوریان ،على محتشمى نیا ،امیر کربلایی‌زاده ومرحوم اسماعیل حیدری اشاره کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر