menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

خانه طباطبایی های کاشان

«سریال طنز قبله عالم» با حضور بازیگران «برره» در کاشان کلید خورد

سریال طنز «قبله عالم» با پرداختن به حوادث دوران ناصرالدین شاه با بازی حامد کمیلی، شقایق دهقان و هادی کاظمی در کاشان کلید خورد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی سریال، سریال «قبله عالم» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی در خانه طباطبایی‌های کاشان ـ یکی از بناهای مربوط به نیمه‌ی دوم سده ۱۳ هجری ـ کلید خورد.

در این سریال طنز که به اتفاقات تاریخی دوران ناصرالدین شاه می‌پردازد، تا امروز حامد کمیلی در نقش ناصرالدین‌شاه، شقایق دهقان در نقش مهد علیا، هادی کاظمی در نقش ظل الدوله و سوگل خلیق در نقش انیس الدوله جلوی دوربین رفته‌اند.

خلاصه داستان

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «ناصرالدین شاه ملقب به قبله عالم در آرزوی دست یافتن به اکسیر آب حیات است. اکسیر توسط طبیب مخصوص تهیه می‌شود، اما با نوشیدن آن حوادثی پدید می‌آید که دستمایه سریال کمدی ـ فانتزی قبله عالم است.»

حامد محمدی ساخت فیلم های چپ راست، چهار انگشت، اکسیدان و فرشته‌ها با هم می‌آیند را در کارنامه دارد. او در اولین تجربه حضور در شبکه نمایش خانگی کارگردانی و نویسندگی «قبله عالم» را بر عهده دارد و قرار این سریال به صورت اختصاصی سال ۱۴۰۰ از فیلیمو پخش شود.

گفت و گو با حامد محمدی در مجله تصویری طعم نقد (اکسیدان)
 
معرفی کارگردان

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ویکی پدیا، حامد محمدی (متولد ۱۳۵۸ در تهران) کارگردان و فیلمنامه‌نویس و نویسندهٔ ایرانی است. او در رشتهٔ حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است.

حامد محمدی در فیلم سینمایی مارمولک که در سال ۱۳۸۲ به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی ساخته شد، در سمت جانشین تهیه‌کننده حضور داشت. او در مقام نویسنده، فعالیت سینماییش را از سال ۱۳۸۷ با فیلم طلا و مس (به کارگردانی همایون اسعدیان) آغاز کرد.

فیلمنامهٔ طلا و مس در جشنوارهٔ فیلم فجر و در جشن سینمای ایران نامزد جایزهٔ بهترین فیلمنامه شد و در جشن تصویر سال تندیس حافظ برای بهترین فیلمنامه را دریافت کرد. فیلمنامهٔ طلا و مس در سال ۱۳۸۸ توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

فیلمنامهٔ بعدی او به نام حوض نقاشی در سال ۱۳۹۱ به کارگردانی مازیار میری ساخته شد. در سال ۱۳۹۲ اولین فیلم سینمایی خود به نام فرشته‌ها با هم می‌آیند را کارگردانی کرد.

او تاکنون چند فیلم سینمایی دیگر و یک مجموعهٔ تلویزیونی کارگردانی کرده و یک مجموعهٔ نمایش خانگی در دست تولید دارد. از حامد محمدی دو مجموعه داستان کوتاه به نام‌های شش و سی و دو دقیقه میدان تجریش و عاشقی روی خط عابر پیاده منتشر شده است. 

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر