menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

رُمان طنز «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» پرفروش ترین ترجمه سال ۲۰۱۴

رمان «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» همزمان با استقبال مخاطبان ایرانی، عنوان بهترین کتاب صوتی و نیز پرفروش ترین ترجمه سال ۲۰۱۴ را به دست آورد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، رمان «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» نوشته یوناس یوناسن نویسنده سوئدی که در نمایشگاه بین المللی کتاب سال جاری نیز ترجمه فارسی آن از سوی نشر آموت منتشر شد، جایزه بهترین کتاب صوتی و نیز پرفروش ترین ترجمه سال ۲۰۱۴ را از نمایشگاه بین المللی کتاب پراگ به دست آورد.

دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

دختری که پادشاه سوئد را نجات داد

یوناسن نویسنده و روزنامه نگار سوئدی است که تاکنون دو اثر از وی با عنوان «پیرمرد ۱۰۰ ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» و رمان «دختری که پادشاه سوئد را نجان داد» منتشر شده که هر دو نیز در ایران نیز ترجمه و منتشر شده‌اند.

رمان «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد» درباره‌ نومبکو مایکی، دختری سیاه‌پوست و نابغه‌ ریاضیات، است که در یکی از فقیرترین ‌محلات آفریقای جنوبی زندگی می‌کند. دست تقدیر قهرمان داستان را ابتدا به یک مرکز تحقیقات اتمی ‌می‌کشاند و پس از آن در حالی که ماموران سازمان‌های جاسوسی او را تعقیب می‌کنند، نومبکو همراه با ‌یک بمب اتمی روانه‌ی سوئد می‌شود. در ادامه شخصیت‌های دیگری به این داستان اضافه می‌شوند و ‌حوادث پی‌درپی طرح داستان را پیچیده‌تر می‌کنند.

‌زبان طنز خارق العاده یوناسن در این کتاب به همراه نگاه تیزبینانه او به برخی جریانات سیاسی در عرصه بین‌المللی از این رمان اثری خواندنی به وجود آورده که تاکنون به ۲۶ زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است.

«دختری که پادشاه سوئد را نجات داد»در ایران با ترجمه کیهان بهمنی از سوی نشر آموت منتشر شده و در ایام نمایشگاه کتاب نیز یکی از آثار پرفروش نمایشگاه بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر