menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مراسم رونمایی کتاب مناجات الغافلین

رونمایی از کتاب مناجات الغافلین در باغ کتاب تهران برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب مناجات الغافلین با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی، هنری و اهل قلم برگزار شد.

مراسم رونمایی از «مناجات الغافلین» ، آخرین نوشته «محمد مهدی رسولی» ، با حضور اهالی فرهنگ و ادب در باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی نشر جام‌جم، در این مراسم که پنج‌شنبه شب، و با حضور چهره‌هایی همچون، محمد مهدی رسولی ، سیدمهدی شجاعی ، محمدرضا علیمردانی ، آتش تقی‌پور و با اجرای نجمه جودکی در سالن شماره ۸ باغ کتاب برگزار شد.

صحبت‌های دکتر صفایی‌نژاد مدیر نشر جام‌جم در مراسم رونمایی از کتاب مناجات الغافلین

قاسم صفایی‌ نژاد ،‌ مدیر نشر جام جم ضمن تشریح فعالیت‌های این انتشارات در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های برند قناری، تولید کننده کتاب صوتی که در فروردین در ۱۳۹۸ رونمایی شد را تشریح کرد.

وی در ادامه افزود: نشر جام‌جم تا به حال ۴۲ کتاب صوتی را تولید کرده است، مجموعه‌ی چلچه، ۴۰ کتاب صوتی با صدای شاعر، کتاب صوتی سه‌کاهن و کتاب صوتی مناجات الغافلین با صدای محمد‌رضا علیمردانی از جمله این تولیدات هستند.

قاسم صفایی‌نژاد در ادامه گفت: نشر جام‌جم با تمرکز بر تولید کتاب الکترونیک و صوتی در نظر دارد تا پایان سال چند صد کتاب صوتی را در برند قناری تولید کننده کتاب صوتی با مشارکت و کمک مردم تولید و به بازار نشر عرضه خواهند کرد.

او همچنین با بیان اینکه کتاب مناجات الغافلین ، کتاب راز و نیاز غافلینی مثل من با خداست، تاکید کرد: چنان برخی صفات بد در ما نهادینه شده که حتی در مناجات با خدا هم با همان زبان صحبت می‌کنیم، که استاد رسولی به خوبی با ادبیاتی تادیبی و با زبان طنز این نکته را گوشزد کرده است تا بیشتر مراقب باشیم و کمتر دچار غفلت شویم.

بخشی از سخنرانی سید مهدی شجاعی در مراسم رونمایی از کتاب مناجات الغافلین

در ادامه این مراسم، سیدمهدی شجاعی ، نویسنده، که بر کتاب مناجات‌الغافلین نیز مقدمه‌ای نوشته است، گفت: محمد‌مهدی رسولی با سابقه‌ای درخشان را هنرمندی خلاق و با اخلاق می‌دانم.

ایشان با ورود به عرصه طنز آن هم در زمینه‌ی معرفتی و اعتقادی بسیار کار دشواریست که محمد‌مهدی رسولی به خوبی توانسته است از عهده این کار بر بیاید. بیان ساده‌ی صحبت با پروردگار در کنار گوشه‌های طنزگونه‌ی کتاب مناجات الغافلین ، این اثر را اثری فاخر ساخته است.

در ادامه سید‌مهدی شجاعی از محمد‌رضا علیمردانی گوینده کتاب صوتی بخاطر خلاقیت و خوانش به سبک جدید در این حوزه تشکر و قدردانی کرد.

صحبت‌ها و پاسخ‌های محمد‌مهدی رسولی به سوالات مجری

همچنین در این مراسم، محمدمهدی رسولی ، نویسنده کتاب، گفت: مناجات الغافلین نیایشی است از زبان انسان‌هایی که دچار آفت شده‌اند، آفتی که شامل صداقت، تکبر و… است. او بخش‌هایی از کتاب‌ را نیز برای میهمانان تفسیر کرد.

محمد‌مهدی رسولی در پاسخ به سوال مجری برنامه نجمه جودکی در خصوص معنی و مفهوم کلاه‌هایی که در جلد کتاب آمده است این گونه گفت: این کلاه‌ها بسیار معروف‌اند، این همان کلاه‌هاییست که در طول روز برخی بر سر هم می‌گذارند و برخی از سر هم بر می‌دارند و متاسفانه برخی‌ها نیز در مناجات با پروردگار این کلاه‌ها را با خودشان به همراه دارند.

در پایان محمد‌مهدی رسولی از محمد‌رضا علیمردانی ، سید‌مهدی شجاعی و قاسم صفایی‌نژاد مدیر نشر‌ جام‌جم و تمامی میهمانان بابت حضور و تلاششان تشکر و قدردانی کرد.

اجرای زنده‌ی محمد‌رضا علیمردانی

این رویداد فرهنگی که با استقبال مردمی در باغ کتاب تهران نیز مواجه شده بود، با خوانش بخش‌هایی از کتاب توسط محمدرضا علیمردانی ، گوینده کتاب صوتی مناجات‌الغافلین ، ادامه پیدا کرد.

همچنین در این مراسم کیک تولد کتاب توسط اهالی فرهنگ و هنر بریده شد و لوح یادبود مراسم نیز امضا شد و جشن امضای کتاب توسط آقای رسولی و علیمردانی با حضور علاقمندان برگزار شد.

بنابر این گزارش، کتاب «مناجات الغافلین ، نوشته محمدمهدی رسولی سعی کرده در راز و نیازی عامیانه با خدا، از بین رفتن ۲۰ خصلت اخلاقی و ویژگی‌ ناپسند را از خدا درخواست نماید. ترس‌، حسد، دورویی و … از جمله خصیصه‌هایی است که رسولی دراین کتاب با ادبیاتی طنز گونه و به شکل یک مناجات با پروردگار، در کنار تصاویری نگارگری شده توسط وی، به نگارش دراورده است.

نحوه دریافت کتاب مناجات الغافلین

علاقمندان جهت تهیه نسخه چاپی «مناجات‌ الغافلین» و همچنین کتاب صوتی آن با صدای محمدرضا علیمردانی می‌توانند، عدد ۵ را به سامانه رایگان ۱۰۰۰۵۱۹۵ ارسال نمایند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر