menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رمان طنز “حرفه : خرابکار” به قلم مهدیه مطهر منتشر شد

مهدیه مطهر جلوه هایی از خشونت در زندگی روزمره را با زبانی طنز در داستانی پلیسی در قالب رمان «حرفه: خرابکار» روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار شبستان، کتاب “حرفه: خرابکار” نوشته مهدیه مطهر صد و چهارمین رمان از مجموعه ادبیات امروز انتشارات افق است که به تازگی چاپ و روانه کتابفروشی ها شده است.

علیرضا برایم تعریف کرد: یک فرمانده میانسال زیردستی دارد که عاشق زنی شده است و جوانی دیگر را نصیب خود می بیند. عاشق مرتکب قتلی می شد و حالا قصه من: حرفه: خرابکار. قتل های عجیبی رخ داده اند و کارآگاه، دستیار رسایه (مسئول آزمایشگاه پلیس) فارغ از روابط پیچیده ای که با هم دارند باید قتل ها را پیدا کنند. رمان “حرفه: خرابکار” جلوه هایی از خشونت در زندگی روزمره را با زبانی طنز و در قالب داستانی پلیسی به تصویر می کشد.

حرفه خرابکار مهدیه مطهر

مهدیه مطهر، کارشناس ارشد رشته ادبیات فارسی است. از رمان قبلی او “زیر سایه اکالیپتوس ها” در سومین دوره جایزه هفت اقلیم تقدیر شد. در فصل چهارم کتاب “حرفه: خرابکار” می خوانیم: کارگاه ریسمان سیاه را می پیچد دور دستش و به سایه اشاره می کند، راه بیفتند. از کنار ساعت همیشه خوابیده وسط از روی سنگ فرش ها می روند سمت چمن ها. سایه که جوراب شلواری مشکی چسبان پوشیده پایش را پس می کشد، بوی سرد چمن می رود توی بینی اش: «فکر نمی کنید پا گذاشتن رو قانون سبز چمن کار درستی نباشد؟ اینجا شبیه منطقه ممنوعه شکار است، من و خرگوش هیچ وقت پایمان را نمی گذاریم.»

در قسمتی دیگر از این رمان آمده است: دستیار لیوان چای اش را سر می کشد. یاد سوالی می افتد که می خواست از کارآگاه بپرسد: «قربان، اگر هنوز سر فرضیه زنجیره ای بودن قتل ها هستید چطور است بروم زندان یا هر جای دیگری که می شود آدم های را که از روی اعتقاد قتل کرده اند ببینم و باهاشان حرف بزنیم، باید خود پروانه را گیر انداخت. شاید دارند از راه دور و با واسطه … .»

گفتنی است، رمان” حرفه: خرابکار” نوشته مهدیه مطهر شامل 212 صفحه در شمارگان 1100 نسخه به قیمت 1200 تومان از سوی انتشارات افق چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر