menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتور ویروس کرونا

رفتار کشورها در مقابل ویروس کرونا از این کشور به آن کشور

ویروس کرونا بدون اینکه روادیدی پرداخت کرده باشد تقریبا همه کشورهای جهان را درنوردیده است. با آنکه رفتار ویروس کرونا در تمام کشورها یک جور است، اما رفتار کشورها در مقابل ویروس کرونا از این کشور به آن کشور فرق می کند. با هم یک تک پا تا چند تا کشور کرونایی می رویم تا ببینیم آنجاها چه خبر است؟!

هند

ویدیویی از تجمع مردم هند در اعتراض به کرونا در فضای مجازی دست به دست می شود که در آن مردم هند شعار می دهند: کرونا برو! کرونا برو!

این قضیه نشان دهنده آن است که اگر در برخی کشورها مسئولین فقط با حرف زدن تنها می خواهند مشکلات را حل کنند، کشورهایی هم هستند که خود مردم با حرف زدن می خواهند کرونا را شکست بدهند.

البته هندی ها حق هم دارند. وقتی سلمان خان با یک تفنگ ساده کلاشینکف می زند یک گردان کامل زرهی را نابود می کند، آنها چرا نتوانند یک ویروس میکروسکوپی را با دو تا فحش و دری وری نابود نکنند.

ترکمنستان

رهبر ترکمنستان گفته که روش جلوگیری ازشیوع ویروس جدید چینی بدون نیاز به بستن مرزها و تعطیلی موسسات و مراکز کار و کسب را کشف کرده است.

بردی محمداف، به وزرای دولتش دستور داده که “دود درمانی” را در سراسر این کشور انجام دهند. البته منظور ایشان از دود درمانی، «دود و دم درمانی» نبوده است، بلکه منظورش اسپند دود کردن است. البته کاش قبل از اسپند دود کردن برای مقابله با کرونا، یک اسپند برای رئیس جمهور فوق تخصص ترکمنستان دود می کردند که این قدر راحت دارد کرونا را شکست می دهد.

قطب جنوب

طبق اعلام دانشگاه جونز هاپکینز، تنها نقطه در روی زمین که از گزند کروناویروس در امان مانده است، قطب جنوب است. البته ساکنان کم تعداد قطب جنوب نباید زیاد هم خوشحال باشند چون بعید نیست شرکت ماهان در پی کم شدن درآمدش به خاطر کاهش چشم گیر پروازهای داخلی، یک خط پروازی قطب شمال-رم- قطب جنوب راه بیندازد تا قطبی ها نیز از مزایای این ویروس استفاده کنند.

پاناما

بر اساس تدابیرسخت گیرانه دولت پاناما مردان و زنان پانامایی فقط به مدت ۲ ساعت در هر مرتبه در روزهای مختلف می توانند از منازل خود خارج شوند. مردان فقط در روزهای شنبه، سه شنبه و پنجشنبه می توانند به سوپرمارکت یا داروخانه بروند و زنان فقط روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه می توانند از منازل خود خارج شوند.یکشنبه ها هم که برای آنها در حکم جمعه ما است هیچ احدالناسی حق ندارد از خانه خارج شود.

مثل اینکه این روزها زنان پانامایی به تجربه های دخترانی که با گریم پسرانه به ورزشگاهها رفتند احتیاج دارند و مردان پانامایی نیازمند دیدن دابسمشهای پسران روسری به سر هستند تا بدانند چگونه جنسیت خودشان را برای خروج از خانه تغییر دهند.

چین

نسبت مرگ و میر مبتلایان به کرونا در چین در مقایسه با خیلی کشورها کمتر است ولی هنوز مشخص نیست چینیها چه کار کرده اند که مرگ مبتلایان کرونایی آنها این قدر پایین است. شاید آنها هم در اعلام آمار مرگ و میر کرونایی خودشان از همان روشی استفاده می کنند که مرکز آمار ما با آن روش تورم را زیر ده درصد اعلام می کند.

فیلیپین

اوضاع فیلیپین یک طوری است که حتی اگر کرونا شما را به آن دنیا نبرد، رئیس جمهور این کشور برنامه ریزیهای لازم را برای نقل و انتقال شما به آن دنیا فراهم می کند.

رئیس جمهور فیلیپین به پلیس این کشور اجازه داده است که به ناقضان فرمان قرنطینه شلیک کند و چند روز پیش پلیس این کشور نخستین فرد ناقض این فرمان را با شلیک گلوله از پای در آورد.

احتمالا این روش خشن خواهد توانست کرونا را در این کشور شکست بدهد، اما بعید نیست بعد از صفر شدن کرونا در فیلیپین، رئیس جمهور این کشور خوشش بیاید و بخواهد با همین روش بیکاری و اعتیاد را هم در کشورش به صفر برسانند. یعنی تمام بیکاران و معتادان کشورشان را یک جا جمع کنند و با شلیک گلوله به آنها آمار اعتیاد و بیکاری را به صفر برساند.

نویسنده : مهدی محمدی / روزنامه شهرآرا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر