menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رضا اسماعیلی

رسالت اصلی طنز نقد مسائل فرهنگی و اجتماعی است

دقت شاعران در زمینه طنز بیشتر باشد تا اثر معکوسی بر روی جامعه نگذارد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا اسماعیلی، گفت: رسالت شعر طنز، نقد مسائل اجتماعی است و شاعر طنز پرداز با بهره گیری از زبان طنز به کاستی‌های فرهنگ و اخلاق اشاره می‌کند تا برای رفع این کاستی‌ها اقدام شود. وی افزود: گاهی در شعر طنز مطبوعات، آن حدودی که باید رعایت شود دیده نمی‌شود رسالت اصلی طنز نقد مسائل فرهنگی و اجتماعی است، اما شاعر که این رسالت را به نحو شایسته‌ای انجام نداده، با یک عبارت نامناسب به ورطه نابودی کشیده می‌شود.

این شاعر ادامه داد: شاعر آن ضخامت و استواری کلام را در شعر طنز حفظ و ادب را رعایت کند به عنوان مثال: کیومرث صابری مورد قبول همه است و سیاست‌مداران و مردم از طنز وی استفاده می‌کردند.

رضا اسماعیلی

اسماعیلی تصریح کرد: کیومرث صابری بر فاخر بودن طنز توجه می‌کرد در زمینه نقد افراد و مسائل اجتماعی پای خود را از دایره ادب فراتر نمی‌گذاشت که به ورطه بی اخلاقی کشید، شود؛ شاعران طنز پرداز به کیومرث صابری اقتدا کنند. وی عنوان کرد: شاعرانی هستند که شناختی در زمینه شعر طنز ندارند و در این زمینه شعر می‌سرایند.

صفحات شعر طنز یا شکرخند حوزه هنری مورد استقبال قرار می‌گیرد دقت شاعران در زمینه طنز بیشتر باشد تا اثر معکوسی بر روی جامعه نگذارد و منجر به اصلاح ناهنجاری‌ها شود. این شاعر بیان کرد: طنز فاخر از فرهیختگی و ارجمندی برخوردار است در کنار آن شاعرانی وسواس کافی در زمینه طنز را ندارند و به همین دلیل به بی ادبی می‌انجامد در طنز فاخر با زبانی استوار به سرودن شعر می‌پردازیم در هجو و بی ادبی زبان طنز معمولی است.

اسماعیلی اظهار داشت: برنامه‌هایی مانند “قند پهلو” سعی کرده وسواس و دقت نظر را در تهیه برنامه داشته باشد با توجه به اینکه طیف مخاطبان این برنامه گسترده است موارد طنز فاخر را در برنامه خود رعایت می‌کنند. وی خاطر نشان کرد: در هنگام صحبت با بینندگان طنز قند پهلو به رضایتی در بین آنها رسیدم. این برنامه در آغاز راه خود است و برای رسیدن به قله باید تلاش بیشتری کند این برنامه راه را برای دست یابی جامعه به الگوی طنز فاخر هموار می‌کند و این مسئله ارزشمند است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر