menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شعر طنز کنکور

جنین ها! از هم اکنون شروع کنید!

در راستای اینکه اخیرا تبلیغات جالبی به صدا و سیما راه یافته و یکی از کتاب های کمک آموزشی کنکور، اسمش بیشتر شبیه کتاب های آشپزی است و از “سیر” و “پیاز” گفته است. بر آن شدیم (بر کدام شدیم؟!) نگاهی داشته باشیم به سیرتاریخی اینگونه کتاب ها و آزمون ها!

شعر طنز کنکور

گذشته:

شما یادتون نمیاد! زمان ما کنکور سوسول بازی نبود و به همین خاطر باید به جای شب کنکور، از خیلی قبل تر برای کنکور آماده میشدی!

در همین زمینه برایتان سیر تکاملی همون موسسه آموزشی که یک نفر انگشتش رو به یک طرفی گرفته بود (و شاید داشت آدرس جایی رو می داد!) و از اون کلاه فارغ التحصیلا داشت را بیان می کنیم:

* یکهو در حالی که داشتی از فوتبال لذت می بردی یا فیلم و سریال مورد علاقه ات رو نگاه می کردی، آگهی بازرگانی به این شرح اعلام می شد: “پیش دانشگاهی ها! فرصت را از دست ندهید! مگه امسال کنکور ندارید؟! همین الان ثبت نام کنید! اگه الان ثبت نام نکنی هیچی نمیشه تو کنکور!”

همین آگهی هم کافی بود تا مادر و پدرها یادشان بیاید که فرزندشان کنکور دارد و همان لحظه تلویزیون را خاموش کنند!

* کم کم این “پیش دانشگاهی ها”! تبدیل به “دبیرستانی ها” شد! و در پیام های تبلیغاتی می شنیدیم: “دبیرستانی ها!! … چی؟! تو دبیرستانی هستی؟! خجالت نمیکشی نشتی تلویزیون می بینی؟! بدبخت! همه هم سن و سال هات از دوران راهنمایی نشستن واسه کنکور خوندن! تو آخرش هم هیچی نمیشی!” و بعد پدر نگاهی به ما می کرد، سری به حالت تاسف تکان می داد و می گفت: “خاک تو سرت!”

* بعدش جامعه هدف “راهنمایی” و بعدش دبستانی ها شد! و بعد نوبت به “جنین ها” رسید: “جنین ها! از هم اکنون شروع کنید!” و بعد خطاب به مادر و پدرها می گفت بروند برای جنین ها کتاب تست زنی بگیرند زیرا الان همه دارن توی شکم مادرشون واسه کنکور می خونن! و احتمال داره بچشون از بقیه عقب بیفته!

حال:

تعارف که نداریم! این روزها کنکوری باقی نمونده! همه از یک کنار قبولن! حالا دولتی نشد، آزاد که حتمیه! واسه همین موسسه های آموزشی، آینده اندیشی کرده اند و به جای آنکه در کتاب های درسی یشان از فیزیک و شیمی و … بنویسند؛ کتاب آشپزی می دهند دست داوطلبان! تا لااقل اگر با لیسانس کار پیدا نکردند با خواندن این کتاب ها آشپزیشان خوب شود و شوهر پیدا کنند! نمونه اش هم همین کتاب ها که تویش “سیر” و “پیاز” دارد!

آینده:

با این نام گذاری های عجیب و غریبِ کتاب های کنکور، اگر فردا پس فردا شنیدید کتاب “از گلابی تا زلزالک” یا “کلاغ سورمه ای” و … هم منتشر شده است، زیاد تعجب نکنید!

مانی.ش؛ سرویس طنز و کاریکاتور شفاف

chatنظرات شما

۲ دیدگاه

  1. امیر محمد هادی زاده:

    با سلام خدمت جناب آقای مدیر
    اگز امکان دارد گاه گاهی متن مناسب برای اجرای استند آپ کمدی هم بگذارید
    بسیار ممنون از سایت شیرین طنز و شما

    • مدیر در پاسخ به امیر محمد هادی زاده:

      سلام
      خیلی ممنون از پیشنهادتون
      حتما منتشر میکنیم.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر