menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

احمدرضا احسانی رئیس ارشاد همدان

جشنواره‌های شعر طنز، استندآپ و کاریکاتور در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره‌های ملی شعر طنز، استندآپ کمدی و کاریکاتور با موضوع کروناویروس در استان خبر داد و گفت: به همت این اداره در چند روز آینده فراخوان سه جشنواره مذکور در سطح ملی منتشر خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، احمدرضا احسانی سه شنبه ۹ اردیبهشت ماه در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران که به منظور رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت آنلاین برگزار شد، درباره عملکرد این اداره در سال ۹۸ اظهار کرد: شاخص‌هایی که لحاظ شده بود و جزء وظایف ذاتی اداره است، در تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری با پیشرفت کمی و کیفی مواجه بود همچنین گزارش کامل در حال تهیه است که تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی درباره تغییرات چارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: مبنای فعالیت‌های اداره تغییر افراد نیست بلکه این تغییرات برای توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری و ارتقاء و پیشرفت فعالیت‌ها است و اگر همراهی و همکاری افراد کمتر باشد، تغییر صورت می‌گیرد.

احسانی ادامه داد: جابه جایی‌ها براساس تخصص، اطلاعات و تجربه کاری اتفاق می‌افتد و از افراد در پست‌هایی که بهره‌وری بیشتری دارند استفاده خواهیم کرد، احتمالاً تغییرات تا یکی دو ماه آینده ادامه دارد و سپس بر روی برنامه‌های سال ۹۹ متمرکز می‌شویم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال ۹۹ این اداره در جلسات تخصصی برنامه ریزی فرهنگی از اسفندماه سال قبل آغاز شده و در اردیبهشت مصوب می‌شود، گفت: به دنبال برنامه‌های کلان و جدید هستیم که با توجه به نیاز فرهنگ و هنر استان باشد همچنین برنامه‌های کاربردی سال‌های قبل با قدرت ادامه خواهد داشت و برنامه‌هایی که نیاز به تجدیدنظر دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند یا برنامه جدیدی جایگزین می‌شود.

احسانی فعالیت‌های اداره فرهنگ و ‌ارشاد همدان در ایام شیوع کروناویروس را در سه بخش اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی معرفی و تصریح کرد: با تشکیل کمیته فرهنگی از اسفندماه برنامه‌هایی مانند برگزاری جلسات ادبی در فضای مجازی، پویش کتابخوانی، توزیع و امانت دادن کتاب، برنامه‌های انجمن‌های موسیقی، نمایش، خوشنویسی و … انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی همدان آمار چاپ و فروش کتاب در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ را نزولی دانست و خاطرنشان کرد: این آمار کشوری است و در سال ۹۸ به علت گرانی کاغذ، ملزومات حوزه چاپ و رواج کتاب‌های دیجیتال با این کاهش مواجه بودیم.

وی درباره حمایت از صنوف فرهنگی، هنری استان از کروناویروس اعلام کرد: خسارت‌ مجموعه‌ها و صنوف برآورد و به وزارتخانه اعلام شده است، علاوه بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد در سطح ملی پیگیر این قضیه هستند ما نیز پیگیر جبران خسارت‌های صنوف فرهنگی استان همدان هستیم.

احسانی درباره برگزاری جشنواره‌های تئاتر اعم از تئاتر استانی، عاشورائیان، فستیوال عروسکی و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: برگزاری این جشنواره‌ها به شرایط فعلی حاکم بر کشور بستگی دارد و اگر شرایط به حالت عادی برگردد تمامی برنامه‌ها اجرا می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: فراخوان جشنواره تئاتر استانی آماده است و احتمالاً این جشنواره با تأخیر نسبت به سال‌های قبل و بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه بزرگ کتاب تهران برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه کتاب استان همدان را در مهر یا آبان‌ماه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برگزار خواهیم کرد.

وی درباره وضعیت فرهنگ و هنر شهرستان‌ بهار نیز توضیح داد: در این شهرستان با مقداری عقب افتادگی در حوزه فرهنگ و هنر روبرو هستیم که از رئیس جدید اداره شهرستان خواسته‌ایم برنامه عملیاتی ارائه دهد، علاوه بر این اعتبارات اداره نیز پرداخت شده و چند روز آینده مجتمع فرهنگی، هنری لالجین راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم در سال ۹۹ شهرستان بهار به عنوان یکی از شاخص‌های استان معرفی شود.

وی در پایان ضمن قدرانی از اصحاب رسانه همدان در روزهای کرونایی گفت: یکی از دلایلی که این استان وضعیت قابل قبولی در این مدت داشت همراهی اصحاب رسانه با مدیران استان بود که در جهت ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش روحیه دهی به مردم تلاش کردند.

انتهای پیام

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر