menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

روح الله احمدی

تدابیر سلامتی / طنزی از روح الله احمدی

محققان یکی از دانشگاه‌های کشور عزیزمان کانادا (با توجه به حضور پرشمار ایرانیان، از مهندس گرفته تا مختلس، کانادا بعد از چین وطن دوم ما حساب می‌شود) پس از کلی فسفر سوزاندن و تحقیق و مطالعه، به این نتیجه رسیده‌اند که فشار خون بالا و بی‌تحرکی دو عامل اصلی بروز سکته هستند.

این تحقیقات در سطح جهانی انجام گرفته است. البته جهانِ بدون ایران! چون ما در ایران از این مشکلات نداریم. نباید هم داشته باشیم! وقتی تولیدکنندگان، مواد غذایی خوب و سالمی برای ما تولید می‌کنند، وقتی ما تغذیۀ مناسبی داریم و اصلاً اضافه‌وزن نداریم، وقتی نمک نمی‌خوریم، وقتی به اندازۀ کافی میوه و سبزی می‌خوریم، وقتی آب و هوا سالم و خوب است، وقتی سیگار نمی‌کشیم، وقتی مشکلات زندگی آن‌قدر نیست که عصبی بشویم و استرس بگیریم، وقتی ورزش می‌کنیم، وقتی بیماری‌ها ریشه‌کن شده‌اند، وقتی انواع تفریحات سالم و ناسالم را انجام می‌دهیم و خوش می‌گذرانیم، وقتی سن ازدواج در کشور پایین است و وقتی اوضاع شغل و مسکن ردیف است، چرا باید دچار مشکل بشویم؟ مگر بی‌کاریم که سکته کنیم!

تازه؛ علاوه بر خودمان که خیلی مراقب سلامتمان هستیم، مسئولان و مدیرانی هم داریم که همیشه به فکر ما و سلامتی‌مان هستند. به همین دلیل، وقتی محققان سنگاپوری می‌گویند که خوردن گوشت قرمز موجب افزایش احتمال بروز نارسایی کلیه می‌شود، ما حرف ایشان را کلاً نشنیده می‌گیریم، چون با تدابیری که در کشور ما اندیشیده شده است، قیمت گوشت قرمز طوری کنترل می‌شود که اکثریت مردم توانایی خریدن و خوردن آن را نداشته باشند؛ مبادا برایشان مضر باشد!

حالا شما بگویید که چطور سپاسگزارِ این همه هوش و درایت مسئولان باشیم؟ ما که عقلمان به جایی قد نمی‌دهد!

این مطلب تابستان ۱۳۹۵ در روزنامۀ «وقایع تهرانیه» منتشر شده بود اما کماکان تازگی دارد!

«از هر دری، وری» ستون طنزهای روزانۀ من در این روزنامه بود.

روح الله احمدی / فضای مجازی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر