menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قطب الدین صادقی

تئاتر کمدی همه دزدها دزد نیستند

قطب‌الدین صادقی در دومین روز اجرای تئاتر کمدی همه دزدها دزد نیستند نوشته داریوفو نویسنده برجسته ایتالیایی برگزیده جایزه نوبل ادبیات داستانی و به کارگردانی جلال نصیری هانیس در سنندج با اشاره به اینکه کارگردانی نمایش‌های کمدی سخت ترین کارگردانی در تئاتر است اظهار کرد: خوشبختانه بعد از مدتها یک کار ارزشمند و قابل دفاع در عرصه هنرهای نمایشی از گروه‌های شهرستانی مشاهده کردم.

وی به اوضاع تاریخی دهه 70 و80 ایتالیا اشاره کرد و گفت: نویسنده این متن آن را زمانی به نگارش در آورده که طلاق در ایتالیا ممنوع بوده و بر همین مبنا شما مشاهده می‌کنید با الهام از این وضعیت متنی به نگارش در می‌آید که ساختاری بسیار قوی دارد و نویسنده آن مفتخر به دریافت جایزه نوبل ادبیات می‌شود.

این استاد تئاتر کشور تصریح کرد: کار کمدی اهمیت بسیار بالایی در تئاتر دارد و هدف آن هشدار در مورد برطرف کردن معضلاتی است که در جامعه بروز پیدا نموده و از زبان هنر در جهت رفع این معضل تلاش می‌شود .

قطب الدین صادقی

وی با اشاره به ویژگی‌های تئاتر کمدی افزود: توجه به ژست در بازی‌های کمدی بسیار حائز اهمیت است و در نهایت هدف نمایش های کمدی ، تنبه کردن تماشاچی است‌.

صادقی افزود: در کمدی نباید ریتم بازی‌ها با شخصیت تماشاچی اظهار هم پنداری نماید و می‌باید هماهنگی بین بازیگران در صحنه های شلوغ برقرار باشد.

نمایش کمدی همه دزدها دزد نیستند از 9 تا 17 اسفند در پردیس سینمایی بهمن سنندج اجرا می‌شود و در این نمایش هنرمندان توانمند عرصه بازیگری تئاتر با کارگردان نمایش همکاری می‌کنند.

تسنیم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر