menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بیستمین محفل طنز قندشکن یزد با موضوع زبان فارسی برگزار شد

بیستمین محفل طنز قندشکن یزد با موضوع زبان فارسی برگزار شد

بیستمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع «زبان مادری: فارسی» با حضور شاعران کشوری و استانی در حوزه هنری یزد برگزار ‌شد.

برگزاری بیستمین «قندشکن» با حضور شاعران کشوری در یزد

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا-منطقه یزد، «فعال‌سازی رگ غیرت در مورد زبان مادری: فارسی» موضوع بیستمین محفل طنز «قندشکن» بود که شامگاه ۵ تیر با حضور محمدحسین مهدویان از شاعران محفل طنز «قمپز» استان قم، تعدادی از هنرمندان و شاعران استان کرمان و جمعی از هنرمندان، شعرا و طنزپردازان یزدی و علاقه‌مندان در نارنجستان هنر حوزه هنری استان برگزار شد.

در این محفل، طنزپردازان جوان و پیش‌کسوت و مهمانان ویژه برنامه، آثار نظم و نثر خود را در رابطه با زبان و ادبیات فارسی و موضوع آزاد قرائت کردند.

محمدحسین مهدویان از قم، مسلم حسن‌شاهی و سعید زینلی از کرمان، احمدرضا قدیریان، مهدی پرنیان، علی برزگری خانقاه، حسن حاتمی‌بهابادی، علی تقی‌زاده، محمدجواد حلوایی، سیدمحمد رضا آقایی، سیدمهدی واحدی‌اردکانی، محمد دهستانی، مجید فرمان‌رضایی، محمد عظیمی، خانم حسن‌پور، نرگس قاسمیان و زهرا ملک‌ثابت در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

حجت‌الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد اجرای برنامه را بر عهده داشت و محمدحسین مهدویان به عنوان مهمان ویژه پس از ارائه آثار، نکات لازم را بیان می‌کرد.

در ابتدای محفل، محسن سالاری ـ‌نویسنده و پژوهشگرـ به معرفی آثار و زندگی‌نامه زنده‌یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا)؛ طنزنویس معاصر پرداخت.

برگزیده محفل بیستم

در پایان بر اساس رأی حضار، شعر طنز حسن حاتمی‌بهابادی به عنوان اثر برگزیده محفل بیستم انتخاب و با اهدای جایزه از وی تقدیر شد.

همچنین به طنزپردازان و شرکت‌کنندگان خوش ذوقی که مصرع دوم شعر طنز مطرح شده از طرف مرکز تحقیقاتی ـ درمانی دیابت یزد را به صورت بداهه تکمیل و بیتی زیبا و با مضمون ارائه کردند هدیه‌ای از طرف آن مرکز اهدا شد. این جوایز به سعید زینلی و علی برزگری تعلق گرفت.

اکیپ سیار طرح بسیج ملی کنترل فشار خون نیز با حضور در محل حوزه هنری یزد فشار خون افراد بالای ۳۰ سال را اندازه‌گیری کردند.

برپایی نمایشگاه کتب‌ طنز و تازه‌های نشر حوزه هنری استان از دیگر برنامه‌های این محفل بود.

در این محفل همچنین گاه‌نامه شماره هفتم طنز «دولخ» کاری از حوزه هنری استان کرمان معرفی و بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

اهدای مجله «گل آقا»

در این محفل ادبی که غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد، دکتر سیدمحمدرضا آقایی مدیر مرکز تحقیقاتی ـ درمانی دیابت یزد، کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری استان، علی ملازاده کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کرمان، سیدجواد میرحسینی مسئول روابط عمومی حوزه هنری کرمان و یاسر سیستانی از شاعران و نویسندگان این استان حضور داشتند از سه نوجوان یزدی که در برگزاری این مراسم با دفتر طنز حوزه هنری استان همکاری داشتند با اهدای مجله «گل آقا» قدردانی شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای ارائه در محافل ماهانه طنز «قندشکن» به رایانامه qandshekan@gmail.com ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۶۲۳۱۴۰۰داخلی ۲۵ تماس بگیرند.

محافل ماهانه طنز «قندشکن» معمولا چهارشنبه‌ اول هرماه در حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

انتهای پیام

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر