menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ

طراح و دبیر نخستین جشنواره تئاتر طنز ” دیالوگ” گفت: این جشنواره ویژه حضور دو بازیگر روی صحنه در گستره استانی همزمان با اردیبهشت جهانی تئاتر در سال آینده برگزار می شود.
به گزارش شیرین طنز، افشین رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: فراخوان جشنواره آماده است و ما منتظر اعلام نظر استانداری مازندران هستیم تا به انتشار آن اقدام کنیم.
نویسنده و کارگردان مازندرانی افزود: پس از کسب مجوز لازم از سوی مرکز هنرهای نمایشی این جشنواره به نام مازندران ثبت رسمی شده و به آموزشگاه بازیگری “حرکت” به عنوان یک مجموعه خصوصی این اجازه داده شد که با نظارت کامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران آن را برگزار کند.
مدیر آموزشگاه بازیگری حرکت با اشاره به نقش مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به ویژه معاونت هنری و کارشناس تئاتر استان در شکل گیری این رویداد گفت: فردی که امروز به عنوان کارشناس تئاتر استان با هنرمندان در ارتباط است از حسن نیت و دقت نظر بالایی برخوردار است و هرگاه نقدی، نظری یا طرحی به ایشان ارائه گردد با روی باز با مراجعه کننده برخورد می کند و حتی در جهت تکمیل طرح نیز مشورت های فنی و تخصصی مرتبط با قوانین اداری را در اختیار قرار می دهد که قابل تقدیر است.
این نویسنده و کارگردان تئاتر در خصوص محتوای جشنواره تئاتر طنز دیالوگ گفت: در رایزنی های انجام شده با اداره کل به این نتیجه رسیدیم که برای ایجاد روحیه و نشاط عمومی جامعه باشعار تئاتر برای مخاطب عام و همچنین مشارکت دادن گروه های فعال تئاتر استانی در دو بخش صحنه ای و استانی و با حضور ۹ گروه صحنه ای و ۹ گروه خیابانی به مدت سه روز پذیرای گروه های منتخب و پذیرفته شده از سراسر استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره بخش های متنوع و مناسبی را در طول ۳ روز برگزاری جشنواره مد نظر قرار خواهد داد افزود: روابط عمومی جشنواره پس از اعلام نظر استانداری و پس از انتشار فراخوان و رونمایی از پوستر جشنواره به طور مرتب و روزانه اخبار مربوط و اقدامات آتی را اطلاع رسانی خواهد کرد. رشیدی با خوش بینی از نحوه مواجهه استانداری نسبت به حمایت از برگزاری جشنواره گفت: تردیدی نیست که شخص استاندار و معاونت ها به ویژه معاونت سیاسی امنیتی به عنوان یک حامی واقعی گام در راه حمایت از هنرمندان استان و به ویژه جشنواره مذکور خواهند داشت.
وی ادامه داد: دکتر فلاح استاندار فرهنگی مازندران و دکتر یونسی معاونت سیاسی استانداری بهتر از همگان بر این قضیه واقفند که ایجاد روحیه و نشاط سالم فرهنگی با در نظر گرفتن معیارها و موازین اخلاقی و اسلامی نقش شایسته ای در تلطیف روحیات جوانان، خانواده ها و به تبع آن جامعه دارد و از آنجایی که شادی با امید مرتبط است و امید کلید واژه ی دولت تدبیر است، به طور حتم شاهد حضور گرم مدیریت ارشد استان که خود سر مشق و الگوی هنرمندان قلمداد می شوند را در حمایت از جشنواره تئاتر طنز دیالوگ خواهیم داشت.
رشیدی در این رابطه افزود: در طول سالجاری استانداری هرجا که لازم بود و صلاح دید به طور صددرصدی در حمایت از طرح های شناسنامه دار که اهداف عالی فرهنگی دولت را دنبال می کنند وارد عمل شد و حتی از یک جشنوارهای که امتیاز آن مربوط به خارج از استان بود حمایت کرد. دبیر نخستین جشنواره تئاتر طنز دیالوگ اظهار داشت: تردیدی نداریم که این عزیزان در خصوص این جشنواره که به نوعی محصول خرد جمعی استان است قاطعانه تر حمایت خواهند کرد.
وی ادامه داد: حمایت از این جشنواره یعنی مشارکت فعال نزدیگ ۲۰ گروه نمایشی و مجموعا ۲۰۰ نفر از عوامل تئاتری برای چند ماه که خود اشتغالزایی نیمه بلند مدت تلقی خواهد شد. رشیدی با اشاره به اینکه در مرحله بازخوانی متون و بازبینی آثار از ظرفیت داوری استان استفاده خواهد شد گفت: برای داوری آثار منتخب حتما از چهره های شاخص طنز و کمدی کشور که محبوبیت عمومی دارند دعوت خواهد شد.
وی گفت: اگر چه اسامی داوران آماده است اما به محض اعلام نظر استانداری و قطعی کردن قرار با هنرمندان اسامی را در اختیار رسانه ها قرار خواهیم داد. طراح و دبیر نخستین جشنواره طنز دیالوگ اظهار امیدواری کرد: حضور ۵ بازیگر سرشناس طنز و کمدی کشور در طول سه روز برگزاری جشنواره و ارتباط مستقیم با مردم روزهای خوب و پرخاطره ای را برای مازندرانی ها رقم زنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر