menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حمید اسماعیلی نقل نقلستان

بخش دوم گفت وگو با حمید اسماعیلی در رادیو صبا + صوت

نَقلِ نُقلِستان،گفتگوی دوستانه ی آقای مهدی فرج اللهی (مجری برنامه) با طنزپردازان است که در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) ساعت ۱۵ از رادیو صبا پخش می شود.

به گزارش شیرین طنز، مهمان برنامه، در روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ آقای حمید اسماعیلی بودند.

پس از قرائت بیوگرافیشان، مجری برنامه (آقای فرج اللهی) درباره ی معرفی بهترین طنزپردازها پرسیدند. ایشان گفتند:

عبید زاکانی پدر طنز ادبیات کلاسیک است. علی اکبر دهخدا هم با نوشتن مقاله هایی با عنوان چرند پرند در روزنامه صور اسرافیل، بنیانگذار نثر طنز و ایرج میرزا و اشرف الدین قزوینی افرادی پیشرو در گسترش طنز منظوم بودند. کیومرث صابری (مدیر مسئول روزنامه گل آقا) و ابوالقاسم حالت هم خدمات شایانی برای توسعه ی طنز انجام دادند. از طنزپردازان معاصر نیز میتوان آقایان ناصر فیض، ابوالفضل زرویی نصرآباد و اسماعیل امینی را نام برد.
سپس، بند نمایش، نوشته ی علیرضا لبش توسط امین ضیایی(راوی و بازیگر برنامه) خوانده شد.

بعد از آن، این طنزپرداز، شعری را درباره ی ترافیک قرائت کردند و توضیح دادند که بیشتر اشعارم در ترافیک به ذهنم خطور میکند که در اولین فرصت، آنها را یادداشت میکنم.
در قسمت بعدی برنامه، آقای فرید رشیدی (گزارشگر برنامه) گفتگوی تلفنی را با آقای شروین سلیمانی انجام دادند. این طنزپرداز، در توصیف آقای اسماعیلی گفتند: ۹ ماهه که ایشان را میشناسم، همسن هستیم و زبان شعریشان به شعرهای من نزدیک هست. با این که سالهای زیادی شعر جدی می سرودند آثار طنزشان هم بسیار قوی است .
در بخش بعدی،آقای اسماعیلی درباره ی فرزندانشان صحبت کردند که: دختر بزرگم، آتوسا، ۶ سال قهرمان کاراته در کشور بوده است و دختر کوچکم، آنیسا، با این که ۱۵ ماهه میباشد تبحر خاصی در کارکردن با موبایل دارد.
ایشان، در بخش پایانی، شنوندگان را به شاد بودن تشویق کردند و حسن ختام برنامه، خواندن شعر زیر توسط آقای مهدی فرج اللهی (مجری برنامه)در ساعت ۱۵:۳۰ بود.
میکِشَد دیو غصه را در بند /طرح تعویض اخم با لبخند
نویسنده: یاسمن حسینی

لینک پخش صوت گفتگوی بالا در رادیو صبا :

http://webapp.iranseda.ir/EpgRecordArchive.aspx?VALID=TRUE&epgId=136232043&chid=23

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر