menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جشنواره شعر طنز دکتر سلام

انتخاب سیزده اثر در جشنواره شعر طنز سیاسی اجتماعی «دکترسلام»

دبیر جشنواره شعر طنز سیاسی اجتماعی «دکترسلام» گفت: جشنواره شعر «دکترسلام» به صورت عمومی در بین مردم برای استعدادیابی شاعران در کشور برگزار شد و افراد منتخب در روز جشن پنج سالگی معرفی می شوند.
به گزارش شیرین طنز، محمدعلی دُرریز دبیر جشنواره شعر طنز سیاسی اجتماعی “دکترسلام” در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو گفت: جشنواره شعر “دکترسلام” که به صورت عمومی در بین مردم برای استعدادیابی شاعران در کشور برگزار شد امسال بر خلاف سال های گذشته به صورت دو مرحله ای به اجرا گذاشته و افراد با استعداد در این مسابقات انتخاب شدند. در این مسابقه غربالگری و داوری اولیه با ایجاد فیلترهایی در نظر گرفته شد. فیلتر اول بر اساس چارچوب اولیه شعر در وزن و قافیه و چارچوب دوم در محور ادب و اخلاق بررسی گردید.

وی افزود: از حدود ۱۲۰ اثر ۱۳ اثر به مرحله دوم راه پیدا کردند که در مرحله دوم افراد انتخاب شده در حضور داوران به خواندن اشعار خود پرداختند و نمره هایی به نحوه اجرا و اشعار آن ها داده شد. برخی اشعار زیبا داشتند اما در نحوه اجرا ضعیف و برخی اشعار ضعیف و اجرای خوب داشتند لذا بر اساس کیفیت، امتیازهایی به افراد داده و برخی منتخب شدند.

دُرریز با بیان اینکه هدف ما شناسایی استعدادها برای جشن های “دکترسلام” و مراسم های دیگر بود، اضافه کرد: در فراخوان ما محدودیت موضوعی وجود نداشت. موضوع سیاسی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشکلات اقتصادی از جمله مسائل مورد بحث در این مسابقه بود.

دبیر جشنواره شعر طنز سیاسی اجتماعی “دکترسلام” در مورد داورهای مسابقات گفت: بیشتر داوری ها در فضای وزن، قافیه و نوع نگارش شعر قرار داشت. افرادی که این خصوصیات را بیشتر رعایت کردند و آشنایی بیشتری با نوع شعر گفتن داشتند امتیاز بیشتر نسبت به سایرین گرفتند.

وی با اشاره به اینکه داوری مرحله اول توسط دبیر جشنواره و مرحله دوم توسط ناصر فیض، محمدرضا طهماسبی و عباس احمدی انجام گرفت، عنوان داشت: نتایج مشخص شده در روز جشن پنج سالگی “دکترسلام” معرفی می شود و از نفرات برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر