menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اثر امجد حلبی نژاد در جشنواره کاریکاتور فیلیپین

امجد حلبی نژاد دیپلم افتخار جشنوار جهانی کاریکاتور را کسب کرد

امجد حلبی نژاد ، کاریکاتوریست بندر امام خمینی (ره)، در جشنواره جهانی کاریکاتور در کشور فیلیپین، با دریافت دیپلم افتخار در جمع برترین‌ها قرار گرفت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی (ره)، جشنواره جهانی کاریکاتور که در سال ۲۰۲۰ در فیلیپین با موضوع کرونا برگزار شد، حالا بعد از راه‌یابی بیش از ۲ هزار اثر از سراسر جهان، قطار این جشنواره جهانی در کشور فیلیپین، به ایستگاه آخر رسید.

پس از بررسی و قضاوت هیئت ۳ نفره داوران از کشورهای پرتغال، ایتالیا و فرانسه، ۱۰۰ اثر منتخب و صاحبان اثر دیپلم افتخار این دوره از جشنواره را دریافت کردند.

امجد حلبی نژاد هنرمند بندر امامی از خوزستان، که پیش‌ازاین به دلیل مهارت، خلاقیت و ذوق هنری نامش در لیست هنرمندان فوق حرفه‌ای جهان ثبت‌شده بود با شرکت در جشنواره جهانی کاریکاتور موفق شد که با انتخاب هیئت‌داوران اثر خود را در بین منتخبان این دوره از جشنواره ببیند تا کاریکاتور خود را در هنر جهانی کاریکاتور معرفی کند.

حلبی نژاد با اشاره به نحوه شرکت در جشنواره و تشریح این عنوان، اظهار داشت: در سال گذشته از بین ۸۰ هزار نفر شرکت‌کننده برای راه‌یابی به مسابقات فوق حرفه‌ای کاریکاتور در فرانسه به‌عنوان نفر منتخب به این فستیوال راه پیدا کردم، اما متأسفانه درحالی‌که با وجود تهیه بلیط آماده سفر به پاریس جهت مصاحبه بودم به دلیل تعویق و جابجایی پروازها به کشور فرانسه، موفق نشدم که در تاریخ تعیین‌شده در مصاحبه شرکت کنم.

وی از ورود نامش به لیست هنرمندان فوق حرفه‌ای جهان خبر داد و گفت: بعد از برگزیده شدن از بین ۸۰ هزار نفر و قرار گرفتن در جمع ۳۰۰ نفره انتخاب شده، نامم در لیست هنرمندان فوق حرفه‌ای ثبت شد و بعدازآن با ارسال دعوت‌نامه یا فراخوان از برگزاری جشنواره‌های جهانی آگاه و مطلع می‌شوم که با دعوت از جشنواره جهانی کاریکاتور با موضوع کرونا مراحل ثبت‌نام و آمادگی را پشت سر گذاشتم.

منتخب جشنواره کاریکاتور جهان عنوان کرد: این نخستین جشنواره جهانی کاریکاتور با محوریت کرونا بود که به‌صورت تک‌مرحله‌ای برگزار شد و بیش از ۲ هزار اثر به این جشنواره راه پیدا کردند که درنهایت تنها ۱۰۰ اثر به‌عنوان آثار برتر توسط هیئت‌داوران معرفی شدند.

امجد حلبی نژاد گفت: این جشنواره به دلیل ویروس کرونا به‌طور مجازی برگزار و تمامی آثار هم در همین فضا مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت که به لطف خدا و دقت نظر هیئت‌داوران موفق به کسب عنوان منتخب این دوره از جشنواره شدم و خدا را شاکرم که از خوزستان، بندر امام خمینی (ره)، موفق شدم که بار دیگر پرچم هنر خلاقانه و دست ایران را به اهتزاز در بیاورم.

هنرمند بندر امامی با اشاره به نوع آثار، گفت: در این فستیوال تنها آثار کاریکاتوری و کارتونی که با موضوع ویروس کرونا طراحی و ساخته شده بود مورد پذیرش قرار می‌گرفت که نفرات برتر و منتخب، دیپلم افتخار این جشنواره جهانی را کسب کردند که به‌طور مجازی همراه با لینک استعلام به هر ۱۰۰ برگزیده جشنواره ارسال خواهد شد.

حلبی نژاد در پایان از برنامه و هدف‌های پیش روی خود گفت و یادآور شد: در حال حاضر از فضای آموزشی فاصله گرفتم و از ابتدای سال جاری خود را برای شرکت در جشنواره جهانی کشور نروژ با موضوع “ترامپ” و جشنواره کشور ترکیه با موضوع “پیاده‌روی” و همچنین شرکت در مسابقات فوق حرفه‌ای جهان برای سال آینده آماده می‌کنم.

اثر برگزیده این هنرمند را در ادامه می‌بینید :

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر